سرمایه‌گذاری صنعتی زنجان از سال 92 به بعد سالانه یک‌هزار میلیارد تومان افزایش یافته است


سرمایه‌گذاری صنعتی زنجان از سال 92 به بعد سالانه یک‌هزار میلیارد تومان افزایش یافته است

زنجان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: اسفندماه سال 92 حجم سرمایه‌گذاری صنعتی این استان بر اساس پروانه‌های به بهره‌برداری رسیده 2 هزارو 500 میلیارد تومان بود که سالانه به طور میانگین بیش از یک‌هزار میلیارد تومان افزایش یافته و هم‌اکنون به بیش از 10 هزار میلیارد تومان رسیده است.

ناصر فغفوری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زنجان از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری صنعتی در سال ۹۲ بدون لحاظ وسعت و جمعیت، هجدهمین استان کشور بود اما امروز رتبه ۱۲ را دارد.

وی خاطرنشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری خارجی در کشور بر اساس اعلام وزارت صنعت، عدن و تجارت در سال گذشته ۸۵۶ میلیون دلار بود که بیش از ۱۵۴ میلیون دلار معادل ۱۸ درصد آن در استان زنجان صورت گرفته است.

فغفوری با بیان اینکه واحد تولیدی JTI پارسیان، یکی از واحدها با سرمایه‌گذاری خارجی است، گفت: حدود ۵۰ درصد نیاز کشور به سیگار از طریق واردات، تامین می‌شد اما امروز واردات سیگار کشور، صفر است.

وی تصریح کرد: سیگار مورد نیاز یا از طریق سرمایه‌گذاری خارجی با ثبت شرکت در کشور تولید می‌شود و یا بِرند مشترک است که در داخل تولید می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان کرد: این بخش، عملکرد قابل قبولی در استان داشته که ایجاد ۱۲ تا ۱۴ هزار شغل در سال گذشته با استناد به افزایش شمار بیمه‌شدگان اجباری تامین اجتماعی، گواه این مهم است.

وی اظهار داشت: از سال ۹۶ تاکنون هیچ واحدی به واحدهای تولیدی تعطیل استان زنجان اضافه نشده و هر سال تعدادی از واحدهای تعطیل به چرخه بازمی‌گردند که ۲۷ واحد در سال گذشته به چرخه بازگشتند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: عملکرد سه‌ماهه اول سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی از سوی وزارت متبوع اعلام شد که بر این اساس، استان زنجان در رتبه چهارم کشور قرار گرفت.

وی اظهار داشت: جهت‌گیری‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سال جاری شامل جهش تولید، اتمام طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام، توسعه صادرات و کنترل واردات و مدیریت و تنظیم بازار است که متناسب با آن برنامه‌های عملیاتی برای سازمان‌های استانی تدوین شده بود که با توجه به اهداف کمّی تعیین‌شده، عملکرد سه‌ماهه اول سازمان‌های استانی اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا