460 مدرسه خراسان رضوی مجری طرح خوانا


460 مدرسه خراسان رضوی مجری طرح خوانا

مشهد- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:460 مدرسه و پیش‌دبستانی استان در سال تحصیلی پیش رو مجری طرح خوانا هستند.

ابوالحسن حقیقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با توجه به تفاهم نامه منعقد شده با معاونت فرهنگی شهرداری مشهد در اجرای طرح آموزش مفاهیم و قصه‌های شاهنامه به نوآموزان پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی شهر مشهد ٣٢ مدرسه به صورت آزمایشی در سال تحصیلی اخیر اجرای طرح را برعهده گرفتند.

وی ادامه داد:پارسال دو هزار و ٢٨۵ نوآموز پیش‌دبستانی و دانش‌آموز پایه چهارم ابتدایی دراین طرح که به نام طرح خوانا نامیده می‌شود شرکت داشتند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دوره آموزشی ضمن خدمت این طرح با شرکت ١٧٠ نفر از همکاران نواحی هفتگانه شهر مشهد و منطقه تبادکان در آذرماه سال ١٣٩٨ برگزار شد.

حقیقی افزود: برپایی نمایشگاه‌های درون مدرسه‌ای، نقالی و شاهنامه‌خوانی در مدارس، برگزاری کارگاه‌های شاهنامه‌خوانی ویژه دانش آموزان و اولیاء و ساخت ماکت داستان‌های شاهنامه توسط دانش‌آموزان نمونه‌ای از فعالیت‌های اجرا شده در قالب این طرح در مدارس مجری هستند.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال صورت گرفته از این طرح در سال تحصیلی آینده ٢۶٠ مدرسه و ٢٠٠ مرکز پیش دبستانی به عنوان مجری طرح مدرسه خوانا فعالیت خواهند داشت.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:حرکت در مسیر چرخش‌های تحول‌آفرین و بهره‌گیری از جدیدترین یافته‌های علمی در زمینه تحولات آموزشی و پروژه‌های آزمایشی از جمله نوآوری‌های طرح مدرسه خوانا محسوب می‌گردد.

حقیقی افزود:در راستای طرح آموزش مفاهیم و قصه‌های شاهنامه به نوآموزان پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی شهر مشهد، به هریک از مدارس مجری حواله ٣٠ میلیون ریالی خرید کتاب اهدا شده است.

وی ادامه داد:ارتقاء مهارتهای چهارگانه زبانی و آداب و مهارتهای زندگی، ارتقاء جایگاه کشور در آزمون جهانی سواد خواندن، تقویت زبان ملی در مناطق دو زبانه و تقویت هویت اسلامی ایرانی از جمله اهداف این طرح به شمار می‌آیند.

هم اکنون استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا