ترندشدن هشتگ «#الا_رسول_الله» در فضای مجازی + عکس


اهانت یکی از نزدیکان نماینده پارلمان هند به ساحت پیامبر (ص) خشم مسلمانان این کشور و سایر کشورهای جهان را برانگیخته است و مسلمانان در کشورهای مختلف، با انتشار هشتگ «#الا_رسول_الله» اعتراض خود را به این هتک حرمت نشان دادند.  

ترندشدن هشتگ «#الا_رسول_الله» در فضای مجازی + عکسبه گزارش ایکنا؛ به نقل از «العالم عربی»، روزنامه‌های هندی روز گذشته(چهارشنبه) خبری مبنی بر اهانت یکی از نزدیکان «سرینیواس مورثی» نماینده حزب کنگره ملی هند در پارلمان این کشور به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر کردند.

در اعتراض به این اقدام اهانت آمیز هزاران مسلمان هندی در شهر بنگالور، واقع در جنوب این کشور به خیابان‌ها آمدند و برخی نیز در مقابل منزل این نماینده پارلمان تجمع کرده و از نیروهای امنیتی خواستار بازداشت او شدند.

در همین رابطه، هشتگ «#الا_رسول_الله» از سوی کاربران مسلمان مصری و سایر مسلمانان کشورهای اسلامی، برای یاری پیامبر اسلام(ص) در شبکه‌های اجتماعی راه اندازی و ترند شد. کاربران مسلمان در سراسر جهان، بدین وسیله خشم و اعتراض خود را نسبت به هتک حرمت پیامبر گرامی اسلام (ص) نشان دادند.

«ایناس المریغی» از کاربران توئیتر، در توئیتی نوشت: «از زمانی که پیامبر اکرم (ص) بر بالای کوه صفا رفتند و نبوت خود و دین جدید را اعلام کردند، زمانی نبوده است که دین اسلام با فتنه‌ها و توطئه‌ها روبرو نشده باشد و هر بار جوانان مسلمان دین اسلام را تجدید کرده و آن را قدرتمندتر و تأثیرگذارتر از گذشته نشان دادند.»
ترندشدن هشتگ «#الا_رسول_الله» در فضای مجازی + عکس

کاربری به نام «sora» نیز در حساب شخصی خود در توئیتر، با انتشار هشتگ #الا_رسول_الله عشق و محبت خود را به رسول خدا (ص) ابراز کرد و نوشت: «خداوند کسانی را که به پیامبر ما، حضرت محمد (ص) اهانت و بی‌حرمتی می‌کنند لعنت کند. ای رسول خدا(ص)! به خدا قسم اگر قدرتی داشتم، حتما کاری انجام می‌دادم. اما ما مستضعف هستیم و خداوند به زودی ما را یاری خواهد کرد. ای رسول خدا (ص)! ضعف و ناتوانی مرا ببخش. خداوند اهانت کنندگان به شما را لعنت کند.»
ترندشدن هشتگ «#الا_رسول_الله» در فضای مجازی + عکس

کاربر دیگری با عنوان «القیصر» نیز با خطاب قرار دادن عرب‌ها و مسلمانان نوشت: «شما ای عرب‌ها، ای مسلمانان، ای سعودی‌ها، کجایید؟ خداوندا ما از همه حاکمانی که با اسلام و مسلمانان سر جنگ دارند تبری می‌جوییم. ولا حول و لا قوة إلا بالله العلی العظیم. #الا_رسول_الله.»
ترندشدن هشتگ «#الا_رسول_الله» در فضای مجازی + عکس

حسابی با عنوان «اختکم سنحیا کراما» نیز با انتشار تصویری از تظاهرات مسلمانان در هند و هشتگ #الا_رسول_الله نوشت: «امتی که نتواند از رسول خود دفاع کند، تاریخ مراسم وفات این امت را برگزار و زمان مرگ اعضای این امت را ثبت می‌کند. ای رسول خدا(ص)! چقدر به خاطر این دین رنج کشیدی و چقدر تحمل کردی اما اکنون ما ناتوانیم. #الا_رسول_الله.»
ترندشدن هشتگ «#الا_رسول_الله» در فضای مجازی + عکس

حساب کاربری «قول معروف» نیز در توئیتی نوشت: «هرکس به رسول خدا (ص) اهانت کند گناهکار است و خداوند با لشکریانش او را نابود خواهد کرد. «إِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ کُلَّ خَوَّانٍ کَفُورٍ: قطعا خداوند از کسانى که ایمان آورده‏ اند دفاع مى ‏کند زیرا خدا هیچ خیانتکار ناسپاسى را دوست ندارد» (آیه 38 سوره حج).
ترندشدن هشتگ «#الا_رسول_الله» در فضای مجازی + عکس

حساب کاربری «فصبر جمیل» هم نوشت: «اگر دشمنان اسلام از جانب نظام‌‌های دست نشانده خود که بر کشورهای مسلمانان سلطه دارند مطمئن نبودند، ذره‌ای از دشمنی که در دل خود با پیامبر اسلام دارند، ظاهر نمی‌شد.»
ترندشدن هشتگ «#الا_رسول_الله» در فضای مجازی + عکس

«mostafa sokar» هم در توئیتی نوشت: «اینان به خاطر دینشان با انواع مختلف فشارها و قلع و قمع‌ها روبرو هستند اما برای حفظ دینشان صبر می‌کنند. اما اگر به دین و پیامبرشان اهانت شود، از خشم منفجر می شوند. ما نسبت به همه اینها در کجا قرار داریم؟ در کشور ما هر روز حرام خدا حلال می‌شود و ما سکوت می‌کنیم! پس کی بیدار می‌شویم؟! »
ترندشدن هشتگ «#الا_رسول_الله» در فضای مجازی + عکس

گفتنی است؛ از زمانی که اشغالگران انگلیسی به حضور خود در شبه جزیره هند پایان دادند، پاکستان با اکثریت جمعیت مسلمان استقلال خود را اعلام کرد و هندوها بر کشور هند تسلط یافتند. آنها مسلمانان هندی را اقلیت می‌نامند و حملات خشونت‌باری به دلیل دینشان علیه آنان وارد می‌کنند. به طوری که تاکنون هزاران مسلمان طی سالیان اخیر در این کشور کشته شده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت