هلاکت چهار سرکرده گروه تروریستی القاعده در ادلب سوریه


هلاکت چهار سرکرده گروه تروریستی القاعده در ادلب سوریه

منابع محلی سوریه اعلام کردند که 4 سرکرده گروه تروریستی «حراس الدین» وابسته به القاعده در حومه ادلب در حمله پهپادی ناشناس به هلاکت رسیدند.

هلاکت چهار سرکرده گروه تروریستی القاعده در ادلب سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، منابع محلی اعلام کردند که پهپادی ناشناس خودروی حامل «ابو یحیی الأزبکی» نائب رئیس گروه تروریستی «حراس الدین» وابسته به القاعده را در حومه ادلب در شمال غرب سوریه هدف قرار داد.

خبرنگار اسپوتنیک به نقل از این منابع محلی گفت: انفجار مهیبی امروز (پنج‌شنبه) اطراف شهر «سرمدا» در مرز حومه شمالی ادلب رخ داد و صدای حمله پهپادی ناشناس به یکی از خودرو‌ها در سراسر این شهر شنیده شده است.

به گفته این منابع، این پهپاد خودروی متعلق به تروریست‌های حراس الدین القاعده را هدف قرار داده است و نائب رئیس این گروه به همراه ۳ سرکرده دیگری که در این خودرو بودند به هلاکت رسیدند.

گفته شده، ابو یحیی الأزبکی، سرکرده نظامی و هماهنگ کننده ارشد و سرکرده عملیاتی گروه حراس الدین در حومه ادلب بوده است و در حال جا به جایی در اطراف شهر سرمدا برای انتقال سلاح و مهمات برای عناصر خود در جبل الزاویه و حومه جنوبی ادلب بوده است.

گروه تروریستی حراس الدین در سال ۲۰۱۶ با اعلام وابستگی به ایمن الظواهری، سرکرده القاعده در افغانستان تاسیس شد و با حضور تروریست‌هایی از اردن در افغاستان، عراق، سوریه، قفقاز و بوسنی فعالیت کرده و با پیوستن عناصر تروریستی شرور از کشورهای غربی و عربی و همچنین جذب عناصر معارض داخلی در نبرد‌های داخل خاک سوریه حضوری فعال داشته است. این گروه در سال ۲۰۱۸ با گروه تروریستی دیگری ادغام و در حومه ادلب تا مرز ترکیه مستقر شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی