پیام رئیس پارلمان لبنان به مناسبت سالروز پیروزی جنگ 33 روزه


پیام رئیس پارلمان لبنان به مناسبت سالروز پیروزی جنگ 33 روزه

نبیه بری ضمن یادبود پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه سال 2006، اعلام کرد که مقاومت، ارتش و مردم در کنار هم ناتوانی رژیم صهیونیستی را ثابت کردند و آن را در مقابل اراده خود در هم شکستند.

پیام رئیس پارلمان لبنان به مناسبت سالروز پیروزی جنگ 33 روزهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری النشره، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان به مناسبت چهاردهمین سالروز پیروزی لبنان در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ پیامی برای مردم این کشور صادر کرد.

او در این پیام گفت: سلام به بیروت که اجساد شهدای خود را جمع می‌کند و بر زخم فرزندان خود مرحم می‌شود و امیدوار به پیدا کردن مفقودین است... پایتختی که از محله‌های آن غبار مرگ بر می‌خیزد... لبنانی که در این لحظات برای سالگرد پیروزی در جنگ سال ۲۰۰۶ آماده می‌شود.

نبیه بری افزود: جنگی که ۳۳ روز به طول انجامید و علی رغم اینکه سطح نظامی اسرائیل تمامی جغرافیای لبنان را به میدانی برای استفاده و شلیک به روزترین سلاح‌ها و ارتکاب فجیع‌ترین جنایات تبدیل کرد، اما این جنگ کشور را از ویرانی و آوارگی برنامه ریزی شده به دور نگه داشت.

او تاکید کرد: مقاومت لبنان شانه به شانه با ارتش و مردم، ناتوانی دشمنی اسرائیل و شکست آن را ثابت کردند و همچنین اراده لبنانی‎‌ها در تحقق پیروزی و شکست اهداف دشمن به نمایش گذاشته شد.

رئیس پارلمان لبنان در سخنان خود خطاب به مردم لبنان گفت: از لبنان، کشوری که اکنون زیر فشار بحران‌های مالی، اقتصادی، زندگی و فاجعه ۴ اوت که خطرناکترین حادثه در تاریخ لبنان بوده است و زیر فشار تحریم‌ها و محاصره آشکار نشده قرار دارد، سخن می‌گویم.

او افزود: با اقرار به اینکه این بحران‌ها علت‌های داخلی دارد، اما یک علت اساسی وجود دارد که برخی آن را قبول دارند و برخی آن را انکار می‌کنند. علت این است که تحریم و تدفین لبنان بهای در بر گرفتن آمال و آرزو‌های مردم فلسطین، حق آنان در تعیین سرنوشتشان بر سرزمینشان، تعهد به آزادسازی تمامی خاک خود و پایبندی به عناوین قدرت فلسطینی که در مقاومت نمایان می‌شود را پرداخت می‌کند.

نبیه بری گفت: امروز پایبندی لبنان به این عناوین را تجدید می‌کنیم، زیرا شانه خالی کردن از این امر در حقیقت یعنی از دست دادن تمام لبنان، وحدت، حاکمیت و وجود آن به عنوان وطن پایانی تمامی مردم آن است.

رئیس پارلمان لبنان پیام خود را با دعا برای حمایت خداوند از لبنان و رفتن به سوی پیروزی‌های همیشگی به پایان رساند.

پیروزی لبنان در جنگ ۳۳ روزه بر رژیم صهیونیستی، قدرت مقاومت را نشان داد و معادلات رژیم اشغالگر در منطقه و جهان را برهم زد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر