تبدیل وضعیت اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران تعیین تکلیف می‌شود


تبدیل وضعیت اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران تعیین تکلیف می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: امسال وضعیت اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران شاغل در دستگاه های اجرایی تعیین تکلیف می‌شود.

سعید اوحدی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری لرستان در سالن اجتماعات استانداری بیان کرد: مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگران را نمی توان با مادیات جبران کرد و خدمت به آنها خدمت به پیامبر اکرم (ص) است.

وی اظهار داشت: رویکرد ما باید مدیریت جهادی باشد چون خدمت به جهادگران میکنیم که همه چیز را در طبق اخلاص گذاشتند.

اوحدی ادامه داد: مشکل جانبازان و خانواده های معظم شهدا باید در سطح استان ها پیگیری و حل شود.

وی اضافه کرد: عقب ماندگی در استیفای حقوق جامعه ایثارگری کم نیست و از طرفی بدهی هایی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به تحریم های ناجوانمردانه تحمیل شده به کشور گفت: هیچ راهی جز گسترش فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد و به برکت جامعه ایثارگران از قله های سخت عبور کردیم و وحدت همدلی و انسجام باید داشته باشیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: قوانین خوبی برای ایثارگران و خانواده های شهدا وجود دارد اما در اجرایی شدن دچار مشکل شدند.

وی به قانون جامع خدمات و اشتغال فرزندان ایثارگران اشاره کرد و گفت: متاسفانه این قانون حذف شده اما امروز ظرفیت غنی در مجلس ایجاد شده و فراکسیون فرزندان شهدا۱۷۵ نماینده دارد.

اوحدی ادامه داد: امسال اصلاحیه ماده ۲۱ خواهیم گرفت و تبدیل وضعیت برای همیشه انجام می شود.

وی افزود: تا پایان برنامه ششم بر اساس بند ج ماده تمام فرزندان شهدا و جانبازان باید استخدام رسمی دولت شوند.

وی ادامه داد: امسال آزمون استخدامی اختصاصی جامعه ایثارگری برگزار خواهد شد و تمام فرزندان شهدا و ایثارگران استخدام رسمی می شوند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: تفاهمنامه سه هزار مسکن جامعه ایثارگری در لرستان امضا می شود و تاپایان سال در کشور ۳۰ هزار مسکن تامین می شود و برابر ۱۵سال گذشته برای جامعه ایثارگری مسکن تامین می شود.

اوحدی افزود: از جامعه ایثارگری استان یک نفر به عنوان مدیر پروژه مسکن جامعه ایثارگری و یک نفر برای اشتغال فرزندان ایثارگران استان معرفی شود تا با ابلاغ رسمی بتوانند مطالبات را پیگیری کنند.

وی اظهار داشت: ذخیره مرخصیخانواده معظم شهدا هفته آینده انجام می شود و موضوع خودرو جانبازان ۵۰ درصد به بالا پیگیری شده و به زودی این مشکلات حل خواهد شد.

وی به سالگرد ورود آزادگان دفاع مقدس افزود: خدمت به مردم بالاترین مقام است و باید به منویات مقام معظم رهبری برای خدمت به جامعه ایثارگری دست یابیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش