مبارزه با سرقت و استرداد اموال مالباختگان ازبرنامه‌های اولویت دار ناجا


مبارزه با سرقت و استرداد اموال مالباختگان ازبرنامه‌های اولویت دار ناجا

جانشین فرمانده نیروی انتظامی: مبارزه با سرقت و استرداد اموال مال باختگان از برنامه‌های اولویت دار نیروی انتظامی است.

مبارزه با سرقت و استرداد اموال مالباختگان ازبرنامه‌های اولویت دار ناجابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی در نشست"قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت" با تاکید بر فرمان و تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه استرداد اموال مکشوفه به مالکان واقعی اظهار داشت: همه ما سرباز فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی)، خادم نظام و مردم هستیم و برای رضایت مندی مردم از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.
وی افزود: مبارزه با سرقت و استرداد اموال مکشوفه به مال باختگان از برنامه‌های اولویت دار نیروی انتظامی است و فرمان مقام معظم رهبری در تمام زمینه‌ها را با جدیت دنبال خواهیم کرد.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی بر لزوم بهره مندی از سامانه‌های هوشمند در مسیر کشف سرقت‌ها و استرداد اموال مال باختگان تاکید کرد و افزود: باید خلاء‌های قانونی در مبارزه با سرقت، برخورد با مالخران و استرداد اموال مسروقه به مالکان واقعی رفع شود.
این مقام ارشد انتظامی با ارائه پیشنهاداتی در فرآیند مبارزه با سرقت بیان کرد: شناسایی و دستگیری سارقان با جدیت دنبال می‌شود، علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه در این حوزه باید راهکار‌های میدانی و عملیاتی نیز اجرایی شود.
سردار رضایی در طرح این پیشنهادات اعلام کرد: مسدود کردن حساب بانکی سارقان بلافاصله پس از دستگیری، الزام صنوف و فروشندگان لوازم خانگی به ثبت و نگهداری مشخصات خریدار و کالا‌های فروخته شده، نظارت و بازدید نوبه‌ای از واحد‌های صنفی برخی از این راهکار‌ها است.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: راه اندازی محل مناسب به منظور نگهداری اموال مکشوفه مسروقه توسط قوه قضائیه (ماده ۱۴۷) ضرورت دارد؛ از طرفی رصد فضای مجازی و شناسایی اموالی که بیشترین فراوانی را در بین اموال مسروقه (سهولت فروش در بازار) دارد، از اولویت‌هایی است که باید مد نظر باشد.
وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: باید برای فرهنگ سازی در بین شهروندان به منظور ثبت و نگهداری مشخصات اموال با ارزش تلاش کنیم و در این میان از ظرفیت‌های اجتماعی و رسانه‌ای در فرآیند مبارزه با سرقت و ارتقاء آگاهی عمومی بهره بگیریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان