دانشگاه پیام نور راز و جرگلان تعطیل نشود


دانشگاه پیام نور راز و جرگلان تعطیل نشود

استاندار خراسان شمالی گفت:دانشگاه پیام نور راز و جرگلان تعطیل نشود.

محمد علی شجاعی در جلسه بررسی و پیگیری مشکلات عمرانی و اقتصادی شهرستان راز و جرگلان که ۲۳ مردادماه در این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه به طور قطع هر منطقه توسط مردم همان مکان توسعه می یابد، اظهارکرد: زمانیکه نیروی انسانی از همان منطقه نباشد توسعه آن منطقه راه به جایی نخواهد برد.

وی با بیان اینکه فرزندان این شهرستان با مکانی به نام دانشگاه غریبه هستند، افزود: تعدادی از خانواده ها در این شهرستان دورنمایی برای دانشگاه فرزندان خود ترسیم نمی کنند و این امر فاجعه است.

وی ادامه داد: مگر نباید محرومیت را از بین برد؟ اما بدون نیروی انسانی آگاه و کارآمد این امر امکان پذیر نیست و تا زمانیکه تعداد بیسواد بالا و تعداد دانشجو اندک باشد اصلا نباید حرف از توسعه منطقه زد.

شجاعی با تاکید بر اینکه فرماندار شهرستان راز و جرگلان باید برای حل این مشکل عزم خود را جزم کند، بیان کرد: یک بسته در نظر گرفته شود که در این بسته تعدادی از دانش آموزان دختر و پسر در مقطع دبیرستان گنجانده شود و روند بورسیه این افراد پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: این امر زمان بر است اما به طور حتم برای توسعه شهرستان راز و جرگلان بسیار موثر خواهد بود.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه مولفه های شهرنشینی را برای این منطقه ایجاد نکرده ایم، گفت: برای توسعه شهرهای این منطقه باید بسته سرمایه گذاری تهیه شود.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: برای نجات این شهرستان هیچ راهی جز تهیه بسته سرمایه گذاری نداریم.

وی با اشاره به اینکه حوزه مدیریت شهری استانداری برای مناطق یکه سعود، راز و غلامان پی گیری کنند و کمبودهای این مناطق را احصا کنند، گفت: طرح های لازم برای رفع این کمبودها تهیه و اعتبار لازم نیز برای آن ها اختصاص خواهد یافت.

وی همچنین به سیستم حمل و نقل این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: یکی از نداشته های بسیار مهم این منطقه سیستم حمل و نقل است و طی جلسه ای که در تهران برگزار شد قرار بر این شد خودروهایی به خراسان شمالی اختصاص یابد که سهم این شهرستان از وانت، مینی بوس و ون نیز در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا