فرانسه دو جنگنده رافال به شرق مدیترانه اعزام کرد


فرانسه دو جنگنده رافال به شرق مدیترانه اعزام کرد

وزارت نیرو‌های مسلح فرانسه اعلام کرد تنش بین یونان و ترکیه، فرانسه را برآن داشت تا دو جنگنده رافال و دو کشتی جنگی نیروی دریایی ملی را در شرق دریای مدیترانه مستقر کند.

فرانسه دو جنگنده رافال به شرق مدیترانه اعزام کردبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فرانس پرس‏، وزارت نیرو‌های مسلح فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد تنش بین یونان و ترکیه در خصوص اکتشافات گازی‏، فرانسه را برآن داشت تا به طور موقت دو جنگنده رافال و دو کشتی جنگی نیروی دریایی ملی را در شرق دریای مدیترانه مستقر کند.
این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو جنگنده رافال روز پنجشنبه در شهر سودا در جزیره کرت یونان توقفی خواهند داشت و بامداد امروز پنجشنبه در این محل قرار گرفتند تا چند روز در آنجا بمانند. این جنگنده‌ها پیش از این از روز دوشنبه تا چهارشنبه برای انجام تمرین به قبرس اعزام شده بودند.
ناو بالگرد بر تونر Tonnerre پس از انفجار مرگبار چهارم اوت در لبنان، هم اکنون برای انتقال کمک‌ها عازم بیروت است وچهارشنبه شب ناوچه لافایت La Fayette نیزبه آن پیوست. این ناوچه از بندر لارناکا در قبرس حرکت کرده و با نیروی دریایی یونان رزمایش‌هایی را انجام داده بود.
وزارت نیرو‌های مسلح فرانسه اعلام کرد: «هدف از این حضور نظامی‏، افزایش ارزیابی خودمختار اوضاع و تأکید بر پایبندی فرانسه به تردد آزاد، امنیت تردد دریایی در مدیترانه و رعایت حقوق بین الملل است».
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه چهارشنبه شب از افزایش موقت حضور نظامی فرانسه در این منطقه خبر داد و از ترکیه و یونان که هردو از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند خواست برای کاهش تنش رایزنی‌های بیشتری کنند.
رئیس جمهور فرانسه در تاریخ ۲۳ ژوئیه، اقدام ترکیه در خصوص اکتشاف منابع گازی در دریای مدیترانه را «نقض» حاکمیت‌های یونان و قبرس دانست و آن را محکوم کرد.
وی در اواخرژوئن نیز ترکیه را به اینکه «نقشی تاریخی و جنایتکارانه» در جنگ لیبی دارد متهم کرد.
در سال‌های اخیر، کشف میدان‌های گازی وسیع در شرق دریای مدیترانه‏، کشور‌های ساحلی اطراف را به هوس انداخته و سبب تنش میان ترکیه و یونان شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج