آخرین آمار کرونا تا 23 مرداد/ آمار قربانیان کرونا در کشور از 19 هزار نفر فراتر رفت


آخرین آمار کرونا تا 23 مرداد/ آمار قربانیان کرونا در کشور از 19 هزار نفر فراتر رفت

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در 24 ساعت اخیر، آزمایش 2625 تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-19» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و از ظهر دیروز تا امروز 1246 تن بر شمارشان افزوده شده است.

آخرین آمار کرونا تا 23 مرداد/ آمار قربانیان کرونا در کشور از 19 هزار نفر فراتر رفت
پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از ۳۳۶ هزار تن گذشت.
به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۴۶ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۳۳۶ هزار و ۳۲۴ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۷۴ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۹ هزار و ۱۶۲ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۲۹۲ هزار و ۵۸ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۳۹۷۱ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تا کنون دو میلیون و ۷۸۸ هزار و ۲۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۶.۲ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۳.۸ درصد؛ این در حالی است که میانگین نرخ مرگ در جهان به ۵.۲ درصد رسیده و روند کاهشی خود را حفظ کرده است.
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس