کارگروه ارتقا فرهنگی و توسعه استان در مرکز تشکیل شود


کارگروه ارتقا فرهنگی و توسعه استان در مرکز تشکیل شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: لازم است کارگروه ارتقا فرهنگی و توسعه استان در مرکز شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، امروز بیست و سوم مرداد ماه در شورای اداری لرستان که با حضور سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید کشور و با موضوع امضاء تفاهم‌نامه تامین زمین و ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران برگزار شد، اظهار کرد: چشم و توجه مردم به این جلسات است که در امور مردم گشایش ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه تقدیم ۶۳۰۰ شهید از افتخارات این خاک است، عنوان کرد: لرستان ظرفیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف آبی، کشاورزی، گیاهان دارویی و سنگ دارد به طوری که ۲۸ درصد سنگ‌های تزئینی کشور و ۳ درصد سنگ‌های تزئینی دنیا در لرستان است و جوانان تحصیل‌کرده و پرکاری دارد ولی در عین حال عقب‌ماندگی‌هایی داشته که می‌طلبد با ظرفیت‌هایی که دارد و سفرهایی که انجام می‌شود و پیگیری‌های استاندار از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه بنیاد شهید و سازمان اقتصادی کوثر و بانک‌های دولتی و خصوصی در صورت سرمایه‌گذاری در استان می‌توانند در مدت کوتاهی اصل سرمایه و سود آن را بدست آورند، اضافه کرد: کارخانه‌های تعطیل شده‌ای در سطح استان داریم که در این زمینه جدیت وزارت صمت می‌تواند استان را دچار تحول کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به آمار جذب شده در دستگاه‌های دولتی در سال گذشته گفت: در این زمینه آمار مقبولی در استان نداریم.

وی تاکید کرد: لازم است کارگروه ارتقا فرهنگی و توسعه استان در مرکز شکل بگیرد تا این تلاش‌ها به ثمر برسد.

شاهرخی با اشاره به اینکه افزایش سهم استان در بودجه‌های ملی از درخواست‌های ماست، افزود: لرستان دومین استان در بارش کشور است اما مردم ما دارای آب پایدار نیستند، آب شرب مردم از چاه تامین می‌شود و در بارندگی‌ها گل‌آلود می‌شود که شایسته نیست.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: سیل سال ۹۸ خسارات زیادی به استان وارد کرد در حالی که سدهایی در استان داریم که می‌توانند آب را ذخیره کنند. سدهایی در لرستان داریم که هنوز کامل نشده و برخی که کامل هستند آب‌های ذخیره شده پشت آن‌ها کم است و حتی از میزان ذخیره شده اجازه برداشت کافی به ما نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: کشاورزان که قرن‌هاست کشاورزی می‌کنند و انتظار می‌کشند زمین‌های دیم آن‌ها آبی شود و درصد بیکاری پایین بیاید در رنج هستند و در مواقعی خطوط مواصلاتی بین سدها و زمین‌ها برقرار نشده‌ است.

شاهرخی افزود: بیش از ۲۰ دشت وسیع در استان داریم که می‌تواند نه تنها در لرستان بلکه زمینه‌ای برای پوشش بیکاران استان‌های دیگر باشد. ستاد اجرایی فرمان امام آماده سرمایه‌گذاری در این دشت‌هاست اما آبرسانی را وظیفه وزارت نیرو می‌داند و برخی امور را وزارت جهاد کشاورزی باید تامین کند.

وی تاکید کرد: لرستان به عنوان پادگان نظام اسلامی همیشه آماده جانفشانی بوده است لذا می طلبد نگاه ویژه‌ای به استان شود. در حال حاضر از کلیه جبهه‌های استان مسئولان و مدیران و نیروهای جهادی و بسیجی و... یک صدا بلند است و آن رسیدن به ارتقا فرهنگی و رشد، پیشرفت و توسعه استان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه