حدود 80 درصد دانش‌آموزان استثنایی لرستان عضو شبکه شاد هستند


حدود 80 درصد دانش‌آموزان استثنایی لرستان عضو شبکه شاد هستند

خرم‌آباد - ایرنا - رییس آموزش و پرورش استثنایی لرستان با اعلام عضویت یکهزار و 294 دانش آموز استثنایی در برنامه شاد، گفت: 325 نفر از این قشر به دلیل عدم دسترسی به گوشی هوشمند و تبلت از خدمات برنامه های شاد بی بهره هستند.

امیر اسماعیلی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ۶۸ مدرسه استثنایی در لرستان وجود دارد همچنین در برخی روستاها کلاس استثنایی به صورت ضمیمه فعالیت می‌کند.

وی افزود: چهار هزار و ۸۰۰ دانش آموز استثنایی به شیوه‌های متمرکز و غیر متمرکز در لرستان تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: با هدف اجرایی شدن سند بنیادین سه بسته تحولی را آموزش و پرورش استثنایی را رصد و پیگیری می‌کند که باید در این راستا متناسب با پیشرفت های ویژه برای ارتقا استثنایی ها تلاش کرد.

اسماعیلی گفت: باید در سنین پایین تر بچه های استثنایی را در کنار دیگر دانش آموزان تلفیق کرد، مدارس انطباقی در نظر گرفته شده و موانع برای سهولت دانش آموزان استثنایی در لرستان فراهم می‌شود.

وی اظهار کرد: خانواده ها باید در خصوص فرهنگ سازی فرزندان خود برای برخورد مناسب با دانش آموزان استثنایی تلاش کنند.

وی ادامه داد: طرح سنجش سلامت جسمانی در لرستان اجرا شد و کودکان چهار ساله هم در برنامه ها آینده جای می‌گیرند.

وی بیان کرد: در این راستا ۲۰ هزار ۱۴۵ نفر نوبت دهی و ۱۱ هزار و ۲۰۹ غربالگری شد همچنین در پایگاه های اولیه یکهزار و ۵۷۰ نفر برای آمادگی تحصیلی مشکوک به مشکل بودند.

اسماعیلی اضافه کرد: یک پایگاه برای جاماندگان طرح سنجش فعال خواهد بود و در طرح سنجش اطلاعات کاملی از دانش آموزان بدست می‌آید.

وی افزود: برخی از والدین با اعمال فشار به فرزندان خود خواستار جهش تحصیلی هستند که این امر کاملا اشتباه می‌باشد.

وی ادامه داد: از یکهزار و ۸۲۱ دانش آموز استثنایی ۲۰۲ نفر پیش دبستانی یکهزار و ۶۱۹ نفر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم می‌باشند.

اسماعیلی گفت: یکهزار و ۲۹۴ دانش آموز استثنایی عضو برنامه شاد بوده و ۳۲۵ نفر از این قشر به دلیل نداشتن گوشی هوشمند و تبلت از خدمات برنامه های شاد بی بهره هستند.

وی بیان کرد: در این زمینه نیازمند ورود خیرین هستیم و امیدواریم با کمک این قشر، افراد استثنایی جامانده از خدمات برنامه شاد بهره مند شوند.

وی ادامه داد: امیدواریم وضعیت سفید شود تا با ۸۰ درصد آموزش حضوری تحصیل کنند.

اسماعیلی گفت: ۱۰۹ میلیون تومان برای ۲۵۰ پرونده دانش آموز استثنایی پرداخت شده و اکنون ۱۱۴ دانش آموز در نوبت برای دریافت خدمات هستند.

وی اضافه کرد: اجتماعی شدن آموزش و پرورش استثنایی باید با کمک اصحاب رسانه صورت گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق