کمبود ماسک کرمان رفع می‌شود


کمبود ماسک کرمان رفع می‌شود

کرمان - ایرنا - معاون بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان گفت: کمبود 100 هزار عددی ماسک در روز با برنامه‌ریزی انجام شده و دستگاه‌های تمام اتوماتیک تولید ماسک سرمایه‌گذاران کرمانی به زودی رفع می‌شود و این دستگاه‌ها اکنون در مرحله نصب و راه اندازی قرار دارند.

سینا خسروی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حاضر نیاز روزانه استان کرمان بر اساس اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی ۴۰۰ هزار ماسک است.

وی اظهار داشت: تولید مراکز صنعتی و کارگاهی استان در شرایط فعلی در حدود ۲۰۰ هزار عدد است که برنامه ریزی برای رفع کسری وجود دارد.

معاون بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان در پاسخ به این سوال که چگونه کسری ۲۰۰ هزار عددی در روز در کوتاه مدت رفع می شود؟، گفت : البته میزان کسری روزانه ما این عدد نیست چرا که روزانه حداقل ۵۰ هزار و حداکثر در برخی روزها تا ۷۵ هزار ماسک سه لایه موسوم به جراحی از استان‌های دیگر توسط واحدهای صنفی تجهیزات پزشکی به صورت آماده وارد و بین مراکز درمانی، بهداشتی و داروخانه ها توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: کمبود ۱۰۰ هزار عددی هم بعضا توسط ماسک‌های خانگی در حال پوشش است و این مشکل توسط خطوط تولید درحال راه‌اندازی سرمایه‌گذاران کرمانی به‌زودی رفع می‌شود.

خسروی در پاسخ به این پرسش که آیا ماسک های خانگی استاندارد هستند و می توانند مانعی بر مسیر ویروس باشند؟، گفت: در این خصوص باید کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی نظر بدهند اما بر اساس پیگیری انجام شده توسط بسیج اصناف کشور و تاییدی که نماینده وزارت بهداشت در جلسه مورخ ۱۴ مرداد ۹۹ ستاد مقابله با ویروس کرونا در وزارت صمت داشته اند، در صورتیکه ماسک های خانگی به صورت جیب دار دوخته شوند و جنس پارچه این ماسک‌ها از متقال( ۱۰۰ در صد پنبه) بوده و داخل محفظه یا به اصطلاح جیب ماسک از دستمال کاغذی استفاده شود، ماسک مناسبی در اختیار افراد قرار خواهد گرفت و اینکه بر قرارگیری دستمال کاغذی تاکید می شود به دلیل بی بافت بودن جنس این نوع دستمال است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۳۳ هزار و ۶۹۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۸ هزار و ۹۸۸ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یکهزار و ۸۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۳۳ هزار و ۶۹۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۹۰ هزار و ۲۴۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۹۴۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون دو میلیون و ۷۶۳ هزار و ۲۲۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول