تسهیلات بازسازی یکهزار و 950 واحد مسکونی در میانه پرداخت شد


تسهیلات بازسازی یکهزار و 950 واحد مسکونی در میانه پرداخت شد

تبریز- ایرنا - فرماندار میانه از تشکیل 2 هزار و 950 پرونده تسهیلات بازسازی واحدهای خسارت دیده این شهرستان در زلزله سال گذشته و عقد قرار داد بانک ها با 2 هزار و 743 نفر از مالکان این واحدها خبرداد و گفت: تسهیلات یکهزار و 950 واحد مسکونی پرداخت شده است.

محمدرضا مشایخی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اعلام کرد: بر اساس مصوبات روز گذشته ستاد استانی، بانکها موظف هستند تا در مدت ۱۰ روز آینده تمامی موارد و مشکلات در روند مراحل پرداخت تسهیلات را احصا و به موقع حل کنند.

وی افزود: بنیاد مسکن نیز مکلف به ارزیابی مجدد از جاماندگان است تا دلیل عدم مراجعه معرفی شده ها به بانکها مشخص شود.

فرماندار ویژه میانه، بر حساسیت اماکن دامی تاکید کرد و پرداخت مرحله دوم تسهیلات در سریعترین زمان را خواستار شد تا طبق نقشه ها تیپ جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی، با تامین مصالح و پرداخت تسهیلات از طریق بنیاد مسکن شاهد اجرایی شدن این اماکن باشیم.

مشایخی خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم جهت اعزام ماشین آلات به شهرستان برای جابجایی مصالح مورد نیاز در محل ستاد بازسازی بخش کندوان و ترکمانچای انجام شده است و در منطقه ایفای نقش می کنند و این مساعدت استمرار خواهد یافت.

وی به پرداخت تمامی تسهیلات تعمیری شهری و روستایی و پرداخت بیش از ۶۰ درصد تسهیلات معیشتی اشاره کرد و گفت: به زودی با رفع مشکلات شاهد اتمام تسهیلات معیشتی نیز خواهیم بود.

مشایخی خواستار تسهیل در پرداخت تسهیلات اماکن روستایی و کاهش زمان پرداخت شد تا با تامین به موقع مصالح از سوی بنیاد مسکن بتوانیم در ۲ ماه آتی موفق به استقرار کامل مردم مناطق زلزله زده در مساکن روستایی خودشان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: روند نوسازی و مقاوم سازی مساکن روستایی در شهرستان میانه از متوسط کشوری که ۴۵درصد می باشد بالاتر بوده و ۵۵ درصد است.

زلزله ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان آذربایجان شرقی با کانون ترک میانه موجب جان باختن ۵ تن و خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به ۵ هزار واحد مسکونی در شهرستان های میانه و سراب شد.

دولت برای جبران خسارت های این زلزله برای هر خانواده ساکن در مناطق زلزله زده، ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات احداث مسکن، ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض، ۵۰ میلیون ریال تسهیلات معیشتی با سود ۴ درصد و ۵۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض برای ساخت اماکن دائمی اختصاص داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا