مدیریت 286 هزار هکتار از مراتع زنجان احاله می‌شود


مدیریت 286 هزار هکتار از مراتع زنجان احاله می‌شود

زنجان - ایرنا - رییس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: این اداره کل، احاله مدیریت طرح‌های مرتع‌داری مصوب در سطح 286 هزار هکتار در سال جهش تولید را در دستور کار خود قرار داده است.

سعید حسنلو روز پنجشنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران اظهار داشت: دولت برای حفظ مراتع و بهره‌برداری بهینه و پایدار از این منابع، مراتع را در قالب طرح‌های مرتع‌داری به مرتع‌داران واگذار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های مرتع‌داری منجر به کاهش تخریب و مدیریت بهینه و پایدار مراتع می‌شود.

حسنلو افزود: مراتع استان زنجان، معیشت ۳۰ هزار خانوار را تامین می‌کند.

رییس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: اجرای طرح‌های مرتع‌داری سبب افزایش تولید، حفظ و احیای مراتع، درآمد بیشتر و بهبود معیشت بهره‌برداران می‌شود.

به گزارش ایرنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اصلاح و احیای مراتع را یکی از برنامه‌های محوری این اداره کل برای تقویت مراتع خواند.

خلیل آقاجانلو با بیان اینکه اقدامات زیادی در این راستا انجام شده است، گفت: قُرق، کودپاشی، بذرپاشی و کپه‌کاری از مهمترین اقداماتی است که همه‌ساله از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و همچنین اعتبارات استانی اجرا می‌شود.

وی افزود: مراتع علاوه بر تامین علوفه دام‌ها می‌توانند نقش موثری در حفظ آب و خاک، اکوتوریسم(طبیعت‌گردی)، مسائل زیست‌محیطی و کشت گیاهان دارویی داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر