اختصاص یکهزارو 400 میلیارد تومان اعتبار به 18 طرح تولیدی مازندران


اختصاص یکهزارو 400 میلیارد تومان اعتبار به 18 طرح تولیدی مازندران

ساری - ایرنا - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از تخصیص یک‌هزار و 400میلیارد تومان اعتبار برای 18 طرح تولیدی استان در سال جاری خبر داد و گفت که تا پایان امسال با بهره‌برداری از این طرح‌ها چهار هزار و 872 شغل جدید در استان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد باقر نوبخت روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران با اظهار این که طرح های حمایت شده در حوزه کشاورزی ، صنعتی ، خدماتی و دانش بنیان هستند ، افزود : تا کنون بخش اول این اعتبار تخصیص یافته است و مسئولان استانی باید به جد در فرایند اجرایی شدن این طرح های تولیدی بویژه بخش کشاورزی آن نظارت و اهتمام داشته باشند.

وی وضعیت نرخ بیکاری در مازندران را به نسبت دیگر استان های کشور مطلوب تر توصیف کرد و بیان داشت : همچنین ۱۰ طرح عمرانی شاخص مازندران که از مطالبات جدی مردم ، مسئولان و نمایندگان مازندران در مجلس محسوب می شوند ، با اعتبار ۵۷۷ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر این که سازمان برنامه و بودجه تخصیص اعتبار را بر اساس اولویت ها انجام می دهد ، افزود : این طرح های تولیدی و عمرانی طبق وعده ها و زمان بندی ارائه شده عملیاتی می شود و مردم نیز نتایج آن را لمس و درک می کنند.

نوبخت همچنین به آغاز ساخت ۲ هزار مسکن محرومان در مازندران در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت : پشتیبانی مالی ساخت مسکن محرومان را سازمان برنامه و بودجه انجام می دهد ، بنیاد مسکن مسئول ساخت آن است و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام ( ره ) از آن بهره برداری می کنند.

وی با بیان این که طرح های ساخت مسکن محرومان کمتر از یک سال اجرایی ، تکمیل و تحویل می شود ، افزود : ما شرمنده مردم هستم اما بدانید این اقدامات در حالی است که همه راه های تنفس اقتصادی در سه سال اخیر بسته شده است و دشمنان حتی اجازه فروش نفت برای واردات داروی کرونایی و دیگر بیماری ها را نمی دهند.

معاون رئیس جمهوری گفت: در حال حاضر همه راه های انتقال پول نیز بسته شده است. ما سالانه ۴۵تا ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی و حدود ۶۰ میلیارد دلار فروش نفت خام و تا ۵۰ میلیارد دلار واردات داشتیم یعنی سالانه ۱۵۰ میلیارد دلار مراودات و تبادل ارزی کشور بود که به هم خورده است.

نوبخت افزود : دشمنان همه این کارها را کردند تا بویند که ایران باید منتظر تابستان داغ باشد ولی این داغی به خودشان برگشت خورده است .

وی گفت : نمونه ایستادگی اقتصادی و مقاومت ملت ما در برابر این تحریم ها ، طرح های عمرانی زیادی است که در حال اجرا است و امروز مازندران به کارگاه بزرگی تبدیل شده است و آنان انتظار چنین مقاومتی را نداشته اند و مطمئنا باشید که پایان این انتظار و مقاومت پیروزی ، موفقیت و اجرایی شدن همه طرح های عمرانی و تولید در کشور است.

نوبخت افزود : به هر حال سازمان برنامه و بودجه شرمنده مردم است اما ما محدودیت منابع مالی داریم و باید بدرستی مدیریت شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه سفر ۲ روزه اش را به مازندران از عصر دیروز شروع کرد و شرکت در نشست شورای برنامه ریزی نخستن برنامه روز دوم سفر بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا