شهردار: ساخت و سازهای غیرمجاز در باغات مهریز تخریب می‌شود


شهردار: ساخت و سازهای غیرمجاز در باغات مهریز تخریب می‌شود

یزد- ایرنا- شهردار مهریز گفت: هرگونه ساخت و ساز و حصارکشی غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغات حوزه شهری در محلات مختلف تخریب می‌شود.

حمزه زارع زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس مقررات و رای کمیسیون ماده ۱۰۰ ،حصارکشی بر روی پلاک مزروعی، ممنوع و بدون چشم پوشی تخریب می‌گردد.

وی ادامه داد: برای حفظ بافت شهر و جلوگیری از تخریب باغات و زمین‌های کشاورزی از عموم شهروندان تقاضا می‌شود از حصارکشی پلاک‌های مزروعی بدون رعایت قوانین مربوطه خودداری کنند.

این مسوول اظهار کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخریب اراضی باغی و کشاورزی موارد را دقیق در اسرع وقت برای بررسی، رسیدگی و نظارت به شهرداری و شورای اسلامی شهر اعلام تا طبق مقررات برخورد شود.

زارع زاده گفت: همکاری مردم و رعایت دقیق مقررات در ساخت و سازها برای حفظ بافت شهر و باغات منطقه موضوع مهمی است که امیدواریم همه شهروندان همراهی مناسب داشته باشند.

شهر مهریز از ادغام و به هم پیوستن پنج سکونتگاه به نام‌های مهرپادین، مزویرآباد، بغدادآباد، استهریج و منگاباد به وجود آمده و با توجه به وجود منابع آب و قنوات متعدد این منطقه از سرسبزی و طراوت منحصر به ‌فردی در استان کویری یزد برخوردار است.

بافت شهری مهریز در درون باغ‌ها با گونه‌های متفاوت خانه شکل گرفته که الگوی باغ شهری را به وجود آورده و همین امر باعث شده که معماری و طبیعت در یک تعامل و تأثیرگذاری متقابل قرار گیرند و در نهایت بافت منحصر به فرد تاریخی با باغات پیوند خورده است.

از جمعیت ۵۵ هزارنفری مهریز حدود ۷۰ درصد در شهر و محله‌های قدیمی و شهرک‌های اطراف این شهر زندگی می‌کنند.

مهریز با بیش از ۶۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی که باغ پهلوان‌پور و قنات حسن آباد آن به ثبت جهانی رسیده و قرار گرفتن در کنار جاده اصلی شمال به جنوب کشور در طول سال میزبان مسافران و گردشگران زیادی است.

مرکز این شهرستان در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس