مدیرکل: اتحادیه انجمن های میراث فرهنگی کرمان راه اندازی می‌شود


مدیرکل: اتحادیه انجمن های میراث فرهنگی کرمان راه اندازی می‌شود

کرمان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: اتحادیه انجمن های میراث فرهنگی این استان با هدف هم افزایی و اتحاد بین آنها راه اندازی می‌شود.

به گزارش ایرنا ، فریدون فعالی روز پنجشنبه در جمع اعضای انجمن های مردم نهاد میراث فرهنگی کرمان افزود: کارگروهی با مجموعه افرادی که دارای توانایی‌های مختلفی هستند خروجی مثبتی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: امیدواریم به این امر مهم از سوی انجمن ها بیشتر پرداخته شود و اداره کل میراث هم در کنار شما خواهد بود زیرا نتایج این همکاری و همیاری ها به شکوفایی فرهنگ و صنعت گردشگری استان منجر خواهد شد.
فعالی با اشاره به اهمیت حضور افراد متخصص در اتحادیه انجمن های میراث فرهنگی تصریح کرد: خوشبختانه انجمن های میراث فرهنگی از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و می توانند به عنوان بازوی اجرایی قوی در کنار اداره کل میراث فرهنگی قرار گیرند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تاکید کرد: با توجه به علاقه ذاتی و پشتکاری که در انجمن های مردم نهاد این استان وجود دارد این اتحادیه می تواند به عنوان پایلوت در سطح کشور معرفی شود.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰ درصد فرایند ثبت اتحادیه انجمن های میراث فرهنگی طی شده است، افزود: باید بخشی از ماموریت های این اداره کل به اتحادیه سپرده شود تا با تهیه طرح و ارائه آنها در گروه کاری میراث فرهنگی به این ماموریت ها جامه عمل پوشانده شود.
فعالی با اشاره به اینکه این اداره کل بدون همکاری انجمن ها نمیتواند رسالت مدیریتی خود را به انجام رساند گفت: انجمن ها در صورت داشتن برنامه ای منسجم و هماهنگ می توانند به تحولات صنعت گردشگری کرمان کمک زیادی کنند.
وی تاکید کرد: انجمن ها با رفع نواقص و افزایش نقاط قوت، متفاوت تر و قوی تر از سال های گذشته عمل کنند،

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: با توجه به اینکه دولت در حال کوچک شدن است بدون شک بیشتر کارهای به انجمن های مردم نهاد واگذار خواهد شد.

در حال حاضر ۱۴ انجمن مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی کرمان فعال هستند.

استان کرمان با هفت اثر جهانی، ۷۰۰ اثر ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی از مقاصد مهم گردشگری کشور محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی