تامین کالاهای اساسی یک سال آینده کرمان به 360 میلیون دلار اعتبار نیاز دارد


تامین کالاهای اساسی یک سال آینده کرمان به 360 میلیون دلار اعتبار نیاز دارد

کرمان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: تامین نیاز کالاهای اساسی و ضروری این استان با توجه به شرایط کشور برای یک سال آینده به 360 میلیون دلار اعتبار، نیاز دارد.

مهدی حسینی‌نژاد روز پنجشنبه در نشست کارگروه تخصصی صنعت، معدن و تجارت شورای پدافند غیر عامل استان کرمان افزود: شناسایی و طبقه‌بندی صنایع مهم این حوزه، پیش بینی خدمات ضروری مردم و اندیشیدن راهکارهایی برای اجرای آن، پیش‌بینی و ذخیره سازی مواد اولیه صنایع به‌خصوص در صنایع غذایی و نان، پیش‌بینی و ذخیره‌سازی مواد غذایی برای مدت معین، بررسی و آسیب شناسی صنایع و معادن از اهم وظایف کارگروه تخصصی صنعت، معدن و تجارت شورای پدافند غیر عامل است.

وی با بیان اینکه نیاز استان به کالاهای اساسی را براساس سرانه جمعیت استان شناسایی کرده ایم، یکی از مهمترین اقدامات در پدافند غیرعامل را تامین مواد ضروری و نیاز استان دانست و اظهار داشت: برخی از نیازهای در داخل استان و برخی نیز از سایر استان‌های دیگر و بخشی هم از خارج کشور تامین می‌شود.

وی با اشاره به نیازهای بازار در ایام خاص مانند ماه رمضان و محرم ادامه داد: به دلیل آنکه باید مجوزهای لازم را اخذ کنیم، کمی پروسه تامین نیازهای بازار برای این ایام طولانی می شود لذا زمان تشنگی بازار را حدودا ۱۰ روز بعد می‌توانیم جواب دهیم، بنابراین پیشنهاد می شود مصوبات این شورا که لازم‌اجرا است را به شورای پدافند غیرعامل استان ارایه دهیم.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه استان کرمان به‌زودی به استانی صنعتی تبدیل خواهد شد افزود: در گذشته استان کرمان یک استان کشاورزی بود اما ظرف دو یا سه سال آینده استان کرمان به استانی کاملا صنعتی تبدیل و شناخته خواهد شد و سهم استان کرمان از GDP کشور ۳.۴ درصد و در تولیدات معدنی کشور ۴۳.۱ درصد است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: براساس عارضه‌یابی‌های که در گذشته صورت گرفته، حدود ۶۴ درصد از واحدهای تولیدی استان مشکل نقدینگی دارند و شیوع کرونا این مشکلات را کاملا ثابت کرد.

وی بیان داشت: برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا محدودیت‌ها و تعطیلی‌های داشتیم و ۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم تا بتوانیم تعطیلی‌ها را پوشش داده و آن واحدها را سرپا نگه داریم اما تاکنون که پنج ماه از سال گذشته خیلی نتوانستیم این منابع را تامین کنیم و متاسفانه تاکنون تنها چهار میلیارد تومان پرداختی داشتیم که شاید یکی از دلایل این گران فروشی‌ها در روزهای اخیر، این بدعهدی‌ها بوده است.

وی افزود: در صورتی که این منابع را تامین می کردیم می توانستیم جلوی گران فروشی ها که ۱۰ درصد از گران بودن اجناس به این دلیل است را بگیریم.

حسینی‌نژاد با بیان اینکه تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردیم گفت: به سمت فروش اینترنتی و اینترانتی رفتیم و در این راستا برخی اوقات تهدیدها برای ما چالش ایجاد نمی‌کند بلکه فرصت‌های جدیدی را پیش‌روی ما قرار می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !