12 شهرستان استان اصفهان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد


12 شهرستان استان اصفهان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد

اصفهان - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: 12 شهرستان در این استان بر اساس آخرین رنگ‌بندی میزان ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و هیچیک از مناطق در وضعیت سفید یا سبز نیست.

استان اصفهان ۲۴ شهرستان دارد؛ در رنگ‌بندی میزان ابتلا به کرونا، قرمز نشانه خیلی پر خطر، نارنجی پر خطر، زرد متوسط، سفید کم خطر و سبز بی‌خطر است.

آرش نجیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان‌های اصفهان، کاشان، خمینی‌شهر، خوانسار، سمیرم، شهرضا، فریدن، فریدونشهر، فلاورجان، لنجان، نایین و نجف‌آباد در وضعیت قرمز، شهرستان‌های بویین میاندشت، تیران و کرون و چادگان در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان از حدود ۲ هفته گذشته در وضعیت قرمز ابتلا به کرونا قرار گرفته است، اظهار داشت: امروز تعداد بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌های استان ( به جز کاشان و آران و بیدگل) بستری هستند به ۹۰۰ نفر رسید که از بین آنها ۱۸۰ بیمار بدحال و در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) تحت درمان هستند.

نجیمی با اشاره به اینکه تعداد بیماران دارای علامت و بستری شده در استان اصفهان همچنان بالای ۱۰۰ نفر در هر روز است، تاکید کرد: با توجه به افزایش تعداد موارد ابتلا در چند هفته اخیر لازم است که مردم بیش از پیش به دستورهای بهداشتی، استفاده از ماسک و شست و شوی مداوم دست‌ها توجه داشته باشند و از هرگونه تجمع یا مسافرت غیر ضروری پرهیز کنند.

با توجه به شرایط استان اصفهان، سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز اعلام کرد: به کلیه شهرداری‌های استان ابلاغ شده که تجمع و اُطراق در پارک‌ها ممنوع است و با همکاری نیروی انتظامی با این تجمع‌ها برخورد خواهد شد.
حجت‌الله غلامی با بیان اینکه روشنایی پارک‌ها هر شب ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: استفاده از اسباب بازی‌های پارک‌ها بدلیل امکان شیوع بیماری کرونا ممنوع است و استفاده از این وسایل تا اطلاع ثانوی مسدود می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین محدودیت‌هایی برای ورود به منطقه ناژوان اصفهان، دهکده گردشگری زاینده‌رود در چادگان و باغ‌بهادران اعمال خواهد شد.
سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: برگزاری مراسم ترحیم و امثال آن بصورت محدود و فقط در آرامستان‌ها با جمعیت مشخص و رعایت فاصله ۲ متری، بدون پذیرایی ممکن خواهد بود.

در استان اصفهان امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

تاکنون بیش از ۳۳۳ هزار نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و شمار جان‌باختگان این بیماری به بیش از ۱۸ هزار نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است