انتظار 700 هکتار از باغ‌های خرم‌دره برای اتصال به پایاب سد کینه‌ورس


انتظار 700 هکتار از باغ‌های خرم‌دره برای اتصال به پایاب سد کینه‌ورس

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌دره گفت: 700 هکتار از باغ‌های این شهرستان با زیرساخت‌های آماده در انتظار اتصال به پایاب سد کینه‌ورس هستند.

مرتضی صالحی‌نژاد صبح امروز (۲۳ مردادماه) در جلسه بررسی مشکلات آب شرب خرم‌دره با اشاره به طرح فاضلاب شهری خرم‌دره، اظهار کرد: نزدیک به دو دهه از کلنگ‌زنی این پروژه می‌گذرد که با توجه به رشد شهرنشینی و جمعیت، با حل آن می‌توان بر رفاه حال شهروندان افزود.

وی چاه‌های شرب موجود در داخل شهر را به‌عنوان نقاط مهم و قابل توجه مطرح کرد و ادامه داد: چاه‌های تامین آب شربی که داخل شهر قرار دارد با تهدید نفوذ فاضلاب‌های شهری مواجه است که با نظارت و پایش مستمری که از سوی مسئولان مربوطه انجام می‌شود باید بر سلامت مردم همواره توجه بیشتری داشت.

صالحی‌نژاد با اشاره به نبود زیرساخت و تاسیسات آب و فاضلاب در فاز سه شهری خرم‌دره، گفت: از ملزومات گسترش و توسعه زمین‌های تفکیک شده فاز سه شهری که به تعداد ۱۴۰۰ قطعه واگذاری شده، وجود زیرساخت‌ها و تاسیسات مربوطه است. همچنین وجود اختلاف بین برخی ارگان‌ها در تسریع روند این امور تاثیر گذاشته که این امر نیازمند مرتفع‌سازی این موارد برای توسعه و گسترش شهری است.

رئیس شورای اسلامی خرم‌دره با بیان اینکه معضل افت سطح آب‌های زیر زمینی دغدغه مهمی است که باید توجه ویژه‌ای به آن وجود داشته باشد، گفت: ۷۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان می‌تواند تحت کشت آبیاری تحت فشار قرار گیرد و همه زیرساخت‌های آن انجام شده و منتظر اتصال به پایاب سد کینه‌ورس است.

صالحی‌نژاد یادآور شد: در حال حاضر اغلب مزارع و باغ‌های شهرستان به‌ صورت سنتی و غرقابی آبیاری می‌شود که نیازمند اهتمام بیشتری در این حوزه است.

وی با تاکید بر عبرت از تجاوز بر حریم رودخانه‌ها و حوادث سیلی که سال‌های اخیر زیان‌های مالی و جانی فراوانی در نقاط مختلف کشورمان داشت، تصریح کرد: چنین حوادثی ممکن است هر چند دهه یک‌بار رخ دهد و هشداری برای شهرهای دیگر است که رودخانه‌های قوری‌چای و کبیررود که از داخل شهر خرم‌دره می‌گذرد نیز از این قضیه مستثنی نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای این رودخانه‌ها باید حریم و بستر مشخص کرد و به جدیت از ریختن نخاله‌ها و ... در آن محل‌ها جلوگیری کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403