رییس شورای شهر بروجرد: مهمترین رسالت خبرنگاران رعایت امانتداری است


رییس شورای شهر بروجرد: مهمترین رسالت خبرنگاران رعایت امانتداری است

بروجرد - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: مهمترین رسالت خبرنگاران و اصحاب رسانه حفظ و رعایت امانتداری است.

اشرف چگنی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از خبرنگار در سالن جلسات شورای شهر بروجرد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا افزود: شهید محمود صارمی نمونه بارز شجاعت، ایثار و از خودگذشتگی جامعه خبرنگاری است که در عصر حاضر با نثار خون خود حرمت قلم و امانتداری را به بهترین نحو حفظ نمود.

وی اظهار داشت: خبرنگاران سختی ها و چالش های حوزه کاری خود را تنها به خاطر به سرانجام رساندن رسالت خویش به جان می خرند و این فداکاری موجب تعالی، پیشرفت و توسعه جوامع می شود.

چگنی از سرعت، صحت و دقت را اساس کار خبرنگاران و سه اصل مهم در حرفه خبرنگاری یاد کرد و ادامه داد: نقد منصفانه، سازنده و دلسوزانه منجر به شناخت خلا ها، تلاش در رفع آن و در نهایت پیشبرد اهداف نظام و منجر به خدمات بهتر به مردم می شود.

رییس شورای شهر بروجرد بیان کرد: دقت و صداقت در انتشار و انعکاس اخبار و بیان حقایق موجب تقویت نقاط قوت و حل مشکلات جامعه خواهد بود.

چگنی ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: سالروز شهادت خبرنگار شهید صارمی روز بزرگی برای ارج نهادن به خدمات و زحمات تلاشگران عرصه خبر و اطلاع رسانی و حفظ و تداوم راه و رسم حرفه ای و اخلاقی شهید صارمی است.

وی افزود: حرفه خبرنگاری درعین جایگاه رفیع آن از مشاغل بسیار سخت بشمار می رود و پایبندی به ارزشهای اخلاقی و حرفه ای، انعکاس حقایق و واقعیات وقایع ، اطمینان از صحت اخبار و تحقیق و تعمق در آن ، رعایت مصالح جامعه و منافع عمومی با ایجاد اعتماد عمومی ازجمله ویژگی های اخلاقی و حرفه ای یک خبرنگار واقعی است.

وی اظهارداشت: خبر و خبرنگاری می‌تواند نقشی برجسته و ارزشمند را بعنوان عامل ثبات و اطمینان در بسیاری از مقوله ها از جمله افکار عمومی، ارتقاء امنیت، اعتمادسازی ، آگاهی بخشی روشنگری ، ارتقاء سطح سلامت جامعه داشته باشد و تجربه و جسارت توام با دانش کافی در کنار سه عامل مهم سرعت، دقت و صحت شاخصه اصلی یک خبرنگار خوب محسوب می گردد.

در این نشست که با حضور اعضای شورای شهر بر وجرد برگزار شد ، از خبرنگاران فعال بروجرد در عرصه رسانه و خبرگزاریها و مطبوعات با اهدای لوح و هدایا تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد