سامسونگ با AMD و ARM همکاری می‌کند تا کوالکام را شکست دهد


سامسونگ با AMD و ARM همکاری می‌کند تا کوالکام را شکست دهد

رسانه کلیک – اخیرا شایعاتی منتشر شده است که سامسونگ قصد همکاری با AMD و ARM دارد تا بتواند نسل بعدی تراشه‌های اکسینوس را با قدرت پردازشی بسیار بیشتری نسبت به تراشه‌های کوالکام بسازد. سامسونگ در یکی از بیانیه‌های خود در نوامبر سال گذشته گفته است که قصد توقف فرایند توسعه‌ی هسته‌های سفارشی CPU ویژه‌ی […] نوشته سامسونگ با AMD و ARM همکاری می‌کند تا...

همراه اول در کلیک

رسانه کلیک – اخیرا شایعاتی منتشر شده است که سامسونگ قصد همکاری با AMD و ARM دارد تا بتواند نسل بعدی تراشه‌های اکسینوس را با قدرت پردازشی بسیار بیشتری نسبت به تراشه‌های کوالکام بسازد.

سامسونگ در یکی از بیانیه‌های خود در نوامبر سال گذشته گفته است که قصد توقف فرایند توسعه‌ی هسته‌های سفارشی CPU ویژه‌ی تراشه‌های خانواده‌ی اکسینوس (Samsung Exynos) را دارد. ممکن است در گوشی‌های سری گلکسی S30 از تراشه پرچم‌دار بعدی خانواده‌ی اکسینوس استفاده شود که ممکن است هسته‌های مبتنی‌بر معماری آرم داشته باشد.

گفته می‌شود سامسونگ قصد همکاری تجاری با AMD و ARM دارد. این کمپانی می‌خواهد به اولین شرکت تولیدکننده‌ی ریزپردازنده‌های AP (Application Processor) اندروید تبدیل شود.

از آن‌جایی که ایالات متحده آمریکا هواوی و های‌سیلیکون، زیرشاخه این شرکت که در حوزه تراشه فعال است را تحریم کرده‌اند، آن‌ها نمی‌توانند تراشه‌های سری کرین را تولید کنند. بنابراین سامسونگ تنها شرکتی است که می‌تواند از تراشه‌ی اختصاصی خود در محصولات استفاده کند.

تراشه اکسینوس ۹۹۰ که پرچمدار جدید سامسونگ است قدرت پردازشی معادل تراشه‌های اسنپدراگون ۸۶۵ و اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس کوالکام ندارد. با این وجود برخی شایعات نشان می‌دهند نسل بعدی این تراشه‌ها تفاوت زیادی خواهد داشت. در حقیقت این تراشه علاوه بر ارائه قدرت پردازشی بیشتر، تولید گرمای کمتری نیز دارد.

گزارش‌های اخیر ادعا می‌کنند که سامسونگ همکاری نزدیک خود را با کوالکام شروع کرده است. این کمپانی قصد دارد پردازنده‌ی مرکزی جدیدی را برپایه‌ی هسته‌ی Cortex-X تولید کند. آرم در هفتم خرداد ماه از این هسته رونمایی کرد. Cortex-X حدود ۳۰ درصد از Cortex-A77 قوی‌تر است و در حوزه پردازش‌های تک‌تردی (Single-Thread) حدود ۲۲ درصد قدرت بیشتری دارد.

تراشه‌های اکسینوس سامسونگ همیشه از نظر قدرت پردازنده‌ی گرافیکی نسبت به تراشه‌های سری اسنپدراگون کوالکام ضعیف‌تر بوده‌اند. سامسونگ نیز می‌خواهد برای از بین بردن این ضعف و به منظور تولید پردازنده‌ی گرافیکی سفارشی برای اکسینوس ۲۰۲۱ با AMD همکاری کند. گفته می‌شود واحد پردازش عصبی (NPU) و مودم‌هایی که قرار است در تراشه‌های بعدی اکسینوس استفاده شوند، بهتر از NPUها و مودم‌های کوالکام خواهند بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش