توافقنامه تولید مشترک واکسن «اسپوتنیکV» بین برزیل و صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه


توافقنامه تولید مشترک واکسن «اسپوتنیکV» بین برزیل و صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و ایالت پارانا برزیل برای همکاری در زمینه تولید و حمل و نقل اولین واکسن ضد کرونای ثبت شده در جهان توافق کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اینطور آمده است.

در مراسم آنلاین امضای توافق مربوطه، رئیس کل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه کریل دیمیتریف و فرماندار ایالت پارانا کارلوس ماسا راتینیو ژونیور حضور داشتند.

در اطلاعیه صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه آمده است: « در چارچوب توافق استراتژیکی امضاء شده در خصوص همکاری صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه با شرکت های داروسازی ایالت پارانا، تولید واکسن «اسپوتنیک V» و جابه جایی آن در برزیل و سایر کشورهای آمریکای لاتین مهیا می شود. در آینده ای نزدیک صندوق سرمایه گذاری مستقیم و انستیتوی علمی تحقیقاتی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالئی آماده اند که به دانشکده فناوری ایالت پارانا نتایج تحقیقات بالینی واکسن و پروتکل های فنی تولید آن را ارائه دهند.»

وزارت بهداشت روسیه ۱۱ اوت اولین واکسن ضد کرونای جهان را با نام «اسپوتنیکV» ثبت کرد. این واکسن توسط انستیتوی علمی تحقیقاتی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالئی به طور مشترک با صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه تهیه شده است. صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه با شرکایش ۴ میلیارد روبل برای تولید واکسن ضد کرونا در روسیه سرمایه گذاری کردند.

به گفته ی دیمیتریف، کشورهای آمریکای جنوبی اکنون اوضاع دشواری را در ارتباط با شیوع ویروس کرونا سپری می کنند. ما علاقه زیادی از سمت شرکای برزیلی برای تجربه روسی در مقابله با ویروس کرونا می بینیم از جمله در ارتباط با اولین واکسن ثبت شده ضد کرونا در جهان. برزیل یکی از پنج کشور کلیدی است که آماده است تا تولید واکسن روسی ضد کرونا را تضمین کند. ما به امنیت بالا و تاثیر واکسن «اسپوتنیکV» مطمئنیم وامیدواریم که به زودی تاییدیه واکسن از جانب سازمان ثبت برزیل آماده شود.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس