گلایه های سرمایه گذار پروژه هماگ از عدم همکاری بخش دولتی


گلایه های سرمایه گذار پروژه هماگ از عدم همکاری بخش دولتی

پروژه هماگ در بجنورد یکی از پروژه های سرمایه گذاری است که در قالب ساخت مرکز تجاری، پارکینگ، هتل پنج ستاره و دی کلینیک از سال 92 آغاز به کار کرد.

این درحالی است که از ابتدای اجرا، این پروژه سرمایه گذاری با مشکلات مختلف و متعددی از اختصاص زمین گرفته تا انتقال سند و ... دست و پنجه نرم می کند و هنوز به پایان نرسیده است.

سرمایه گذار این پروژه معتقد است که یکی از علل اصلی تاخیر در روند و تکمیل اجرای این پروژه عدم پایبندی شهرداری به تعهدات خود بوده است.

شمس الدین شهروا مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری هماگ در بجنورد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه پروژه هماگ با همکاری شهرداری در حال اجراست، گفت: این پروژه در قالب ساخت مرکز تجاری، پارکینگ، هتل پنج ستاره و دی کلینیک در حال اجراست.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه از اوایل سال ۹۲ آغاز شده است، افزود: هم اکنون ساخت مرکز تجاری این پروژه از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه ساخت دی کلینیک یکی از پروژه های این مجموعه تفریحی-تجاری است، ادامه داد: ساخت بخش تجاری آن آغاز و رو به پایان است اما هنوز همکاری لازم از طرف شهرداری بجنورد برای آغاز اجرای پروژه دی کلینیک صورت نگرفته است.

شهروا اظهار کرد: ساخت دی کلینیک در زمینی به مساحت حدود یک هزار و ۲۰۰ متر مربع طبق توافق انجام شده قرار بر این شد تا بعد از تملک از سوی صدا و سیما به شهرداری به سرمایه گذار واگذار شود تا طرح اجرایی شود.

وی تصریح کرد: این زمین در گذشته متعلق به صدا و سیما بوده که اکنون از تملک صدا و سیما خارج و به تملک شهرداری درآمده است و مدت زیادی است از این تاریخ گذشته اما هنوز به سرمایه گذار واگذار نشده است.

وی تاکید کرد: اجرای طرح دی کلینیک در کمیسیون ماده ۵ در سال ۹۱ مصوب و همچنین در پروانه ساختمانی قید شده است.

این سرمایه گذار بخش خصوصی گفت: اعضای شورای اسلامی شهر این موضوع را مطرح می‌کنند که سرمایه گذار اجرای طرح هماگ در بخش تجاری به تعهدات خود نسبت به سهم شهرداری عمل کند تا این زمین واگذار شود اما تقصیر سرمایه گذار چه بوده که زمین ساخت بخش تجاری با تاخیر به او واگذار شده است!

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه تاکنون از هیچ تسهیلاتی استفاده نکرده ام، اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون پنج واحد ملک را به فروش رسانده ام و برای اجرای این پروژه هزینه کرده ام.

وی در ارتباط با ساخت کمربندی و هدایت خودروها از این کمبربندی بیان کرد: یکی از دغدغه های من ساخت کمربندی و هدابت خودروهای مسافری از داخل به خارج شهر و تاثیر آن بر فعالیت واحدهای اقامتی بوده است.

شهروا تصریح کرد: هر چند که پیشنهادهای مختلفی نیز به استانداری همچون نصب تابلو ورود سواری ممنوع و کامیون آزاد در کمربندی داده ام اما به هیچ یک از پیشنهادهای ارائه شده توجهی نشد چراکه برخی از افراد در حاشیه این کمربندی ملک هایی دارند که به واسطه این کمربندی زمین آن ها ارزشمند شده است.

وی تاکیدکرد: در واقع هدابت خودروهای مسافری علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن فعالیت های واحدهای اقامتی بر روی کار کسبه نیز تاثیر خواهد گذاشت.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از مسئولان استان بر این امر معتقد هستند که با توجه به تورم های موجود تمایلی بر ساخت هتل ندارید، گفت: بر روی چه حسابی این صحبت ها انجام می شود، زمین را به من بدهند تا پروژه را اجرا کنم از سوی دیگر تعدادی از افراد در این شهر می دانند که اگر هتل بسازم تعدادی از هتلک ها دیگر نمی توانند کار کنند و این افراد در سیستم دولتی دست دارند و به همین علت است که نمی گذارند تا کار کنم.

وی در ارتباط با ضرب العجل هایی که محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی برای حل مشکلات این پروژه طی سال گذشته داده است نیز گفت: استاندار در سال گذشته ضرب العجل داد تا ظرف ۱۵ روز زمین برای اجرای پروژه تحویل داده شود و از سوی دیگر بنده نیز هاپیرمارکت ها را طی مدت زمانی تکمیل کنم اما تاکنون زمین تحویل داده نشده است.

شهروا تاکید کرد: برای اینکه بنده نیز به تعهدات خود عمل کنم مدت زمان زیادی می گذرد تا برق پروژه را فراهم کنم اما به من اعلام شده که پست برق آن سمت باباامان، فاضلاب آن سمت خیابان و ... است.

وی تصریح کرد: این پروژه تا پایان سال به بهره برداری می رسد به شرط اینکه زیرساخت های آب، برق و فاضلاب فراهم باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»