رییس انستیتو پاستور ایران: واکسن کرونای ساخت ایران در مرحله کارآزمایی بالینی قرار دارد


علیرضا بیگلری رییس انستیتو پاستور ایران کووید ۱۹ را پیچیده ترین ویروس حوزه علم پزشکی در ۱۰۰ سال...

رییس انستیتو پاستور ایران: واکسن کرونای ساخت ایران در مرحله کارآزمایی بالینی قرار دارد

علیرضا بیگلری رییس انستیتو پاستور ایران کووید ۱۹ را پیچیده ترین ویروس حوزه علم پزشکی در ۱۰۰ سال اخیر دانست و گفت: واکسن کرونای ساخت ایران در مرحله کارآزمایی بالینی قرار دارد.

به گزارش ایرنا؛ بیگلری چهارشنبه شب در یک گفت وگوی زنده تلویزیونی با اعلام این خبر افزود: سال ها ثابت شده است که واکسن ها با تحریک ایمنی می توانند در کنترل بیماری ها موثرترین عامل شناخته شوند و با توجه به این که بیماری کووید ۱۹ بیماری واقعا پیچیده ای است ، ساخت واکسن برای این بیماری نیز بسیار پیچیده و سخت است.

او ادامه داد: معمولا وقتی که واکسن ها ساخته می شوند، مراحل ساخت آزمایشگاهی وارد تست آزمون های حیوانی می شوند و بعد این که تایید شد وارد مرحله ای دوم می شود که از دو جنبه خیلی مهم یعنی "بی خطر و ایمن بودن" و "کارا بودن" باید مورد بررسی قرار بگیرند به همین خاطر در کارآزمایی بالینی باید روی تعدادی انسان این واکسن مورد آزمایش قرار بگیرد.

رییس انستیتو پاستور ایران گفت: عمدتا کارآزمایی های بالینی که برای واکسن ها طراحی می شوند سه فاز خیلی مهم دارند که در فاز اول واکسن روی تعداد اندکی دواطلب بررسی و آزمایش می شود، فقط به خاطر این که ببینیم واکسن ایمن و بی خطر هست یا نه و اگر جواب مثبت بود در ادامه وارد فاز دوم کارآزمایی بالینی می شویم که در آن حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر داوطلب را در گروه های مختلف سنی مورد آزمایش قرار می دهیم و با توجه به شاخص های سن، جنس و وضعیت سلات روی افراد، تست انجام می شود.

او ادامه داد: اگر در این مرحله هم جواب مثبت بود و کارایی واکسن و همین طور ایمن بودن آن مورد تائید قرار گرفت در فاز دوم علاوه بر ایمنی واکسن، کارایی هم مورد مطالعه قرار می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید