انتقال ترمینال باربری شیراز منوط به توافق مالکان است


انتقال ترمینال باربری شیراز منوط به توافق مالکان است

شهردار منطقه ٤ شیراز اعلام کرد که انتقال ترمینال باربری این کلانشهر منوط به توافق صاحبان سرقفلی و مالکان این املاک تجاری موجود در این محدوده و جذب سرمایه‌گذار است.

اصغر سروی چهارشنبه ۲۲ مرداد در جمع خبرنگاران گفت: در دهه ٥٠ ترمینال باربری شیراز در دروازه اصفهان و سه راه احمدی شروع به فعالیت کرد و به مرور زمان با اعتراض ساکنین مبنی بر ایجاد مزاحمت، دستور حکومتی برای جابجایی آن داده شد.

او ادامه داد: مکان فعلی ترمینال باربری در زمان احداث، آخرین نقطه شهری محسوب می‌شد و در زمان خود یک اتفاق بزرگ در جابه‌جایی یک محدوده تجاری بود؛ اما به مرور زمان شهر توسعه یافت و اکنون اطراف این موقعیت هم مملو از واحدهای مسکونی است.

شهردار منطقه ٤ شیراز با بیان اینکه برای انتقال و جابجایی این ترمینال نیاز به سرمایه گذار است، خاطرنشان کرد: گاهی مغایرت‌های قانونی در تصمیم گیری‌ها مانع از جابجایی‌ می‌شود.

سروی با بیان اینکه در این ترمینال صاحبان سرقفلی به مراتب اموال بیشتری نسبت به مالکان و کسبه دارند، از آمادگی مالکان برای فروش اموال و انتقال ترمینال خبر داد و یادآور شد: به لحاظ قانونی تملک این ترمینال برای شهرداری، تعریف نشده است؛ اما شهرداری آماده جذب سرمایه‌گذار و صدور پروانه است.

شهردار منطقه ٤ شیراز با بیان اینکه در این محدود 150 هکتار فضای سبز وجود دارد که بخش مهمی از اعتبارات شهرداری صرف نگهداری از آن می‌شود، گفت: هزینه سالانه حفظ و نگهداری فضای سبز بالغ بر ١٥ میلیارد تومان است.

وی همچنین با اشاره به هدف گذاری اجرای 800 هزار مترمربع بهسازی و نوسازی آسفالت در این منطقه از شهر شیراز، اجرایی شدن 500 هزار مترمربع را یادآور شد.

سروی با بیان اینکه بیش از ٣٧ پروژه در دست اجرا قرار دارد، گفت: یکی از پروژه‌های شاخص، پارک 7 هکتاری نوید است که برای اجرای آن یک میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه برآورد کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان مهرماه امسال آماده بهره‌برداری شود.

او همچنین به عملیات اجرایی باغ ١٠ هکتاری ایرانی در این منطقه اشاره و بیان کرد: برای احداث این باغ، از معماران به نام استفاده شده است.

شهردار منطقه ٤ شیراز ادامه داد: به دلیل افزایش بارش‌ها طی دو سال گذشته، شاهد آبگرفتگی معابر بودیم که برای رفع این مشکل ٥ کیلومتر لوله گذاری انجام شد.

سروی همچنین از تحقق ١٧٤ درصدی درآمد شهرداری منطقه شیراز خبر داد و گفت: روند صدور پروانه ساختمانی در دو بخش انجام می‌شود.بیش از ٩٠ درصد هزینه این پروانه‌ها وصول می‌شود.

او با بیان اینکه منطقه ٤ بزرگترین منطقه شهرداری شیراز محسوب می‌شود و وسعت آن از بزرگترین شهرستان‌های فارس بیشتر و ساخت و ساز در آن بیش از سایر نقاط است، گفت: حدود ١٥٠ هکتار بافت فرسوده در این منطقه وجود دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...