ایران چشم‌براه همدلی ملت


ایران چشم‌براه همدلی ملت

ایلام - ایرنا - ملت ایران با هر قوم و زبانی و در هر کجا از خاک جهان که سکونت دارند در واژه نوعدوستی اشتراک داشته و تک‌تک مردمان این دیار شهره به این خصلت هستند.

به گزارش ایرنا، ملتی که در همه وقایع و رویدادها یار و پشتیبان هم بوده‌اند، از همان آغاز زمزمه‌های تشکیل انقلاب اسلامی که با پشتیبانی از امام راحل یک‌تنه ایستادند و انقلاب اسلامی و مردمی ایران را به قیمت ریختن خونشان تشکیل دادند تا دوران هشت سال دفاع مقدس که خود را برای دفاع از خاک این دیار و هم میهنان‌شان سپر گلوله‌های دشمنان بعثی کردند.

ملت رشید ایران در روزهایی که کشور به وحدت نیاز دارد از مرد و زن گرفته تا پیر و جوان برای رسیدن به هدف همواره در صحنه حضور داشته و پشتیبانی خود را اعلام و نگذاشته‌اند ایران این دیار کهن هیچ‌گاه تنها بماند.

روزهای سخت و ملال همواره و در طول روزگاران و در هر جامعه‌ای وجود داشته و دست به دست هم دادن به مهر در چنین روزهایی، شیوه جوانمردان است که خوشبختانه در این میان کارنامه ایرانیان مهربان و مهرگستر در همیشه تاریخ، درخشان و ردایی خوش‌پوش بوده است.

با ورود میهمان ناخوانده کرونا که حدود شش ماهی از آمدنش می‌گذرد و تغییرات و مشکلاتی جسمی، روحی و روانی و اقتصادی در جامعه ایجاد کرده است، بسیاری از مردمانی که یک روز با کمترین‌ها می‌ساختند از همان کمترین هم فاصله گرفته و بسیاری از کودکانی که خوشی و شادمانی را اگرچه کمرنگ داشتند این ایام روزگاری بی‌رنگ و فروغ را تجربه می‌کنند.

کرونا با وجود مشکلات جسمی که برای مردم بوجود آورد و خانواده‌های زیادی را داغدار عزیزانشان کرد و مشکلات روحی و اقتصادی زیادی را نیز بوجود آورده است.

امروز در حالی که جهان بحران‌زده از کروناست و بسیاری از عرصه‌ها چهره‌ای دیگر به خود گرفته‌اند بار دیگر به همدلی و نوعدوستی نیاز است تا حلقه اتصال دست‌های مهربان و دستگیر به زنجیری پولادین در برابر گسترش ناامیدی و زوال انسان‌هایی که بی هیچ گناه و قصوری دستخوش این بلای جهانگیر شده‌اند تبدیل شود.

نوعدوستی ایرانیان در مرحله نخست رزمایش همدلی مومنانه ثابت شد و ملت ایران با کمک‌های خود بخشی از ضرر اقتصادی وارده بر اثر کرونا را جبران کردند اما این روزها که در آستانه فصل بازگشایی مدارس قرار گرفته‌ایم بازهم به همدلی مضاعف ایرانیان نیاز است تا روحیه امید بر چهره نیازمندان نقش بسته و دانش‌آموزان محروم نیز با چهره‌ای شاداب سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

کرونا شاید از تشکیل اجتماع‌ها جلوگیری کند اما بدون شک هیچگاه در برابر سیل خروشان عواطف انسانی و ابراز مهر و مهربانی ایرانیان نمی‌تواند قد علم کرده و خودنمایی و یکه‌تازی کند.

مرحله دوم پویش جمع‌آوری کمک‌های مردمی با عنوان ایران همدل که از عید سعیدغدیر خم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد فرصتی دوباره برای نمایش نوعدوستی ایرانیان است که با کمک‌های خود از همنوعانشان حمایت کنند.

در مرحله دوم این پویش که با شعار از همدیگر گره‌گشایی کنیم، نامگذاری شده است بدون شک ایرانیان همدل با الگوگیری از بزرگترین مددکار عالم حضرت علی(ع) و بیاد سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) بار دیگر با دستگیری از همنوعان جلوه‌ای زیبا از نوعدوستی را خلق و برگ زرین دیگری بر افتخارات این کشور اضافه خواهند کرد.

دعوت بهزیستی ایلام برای شرکت در پویش ایران همدل

مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به آغاز پویش ایران همدل همزمان با عید غدیر خم گفت: این پویش از عید غدیر خم تا پایان ماه صفر و با شعار از همدیگر گره گشایی کنیم اجرا می شود.

زهرا همتی افزود: این پویش در راستای تاکید مقام‌ معظم رهبری برای جمع آوری کمک های مردمی به نیازمندان آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: این پویش با توجه به شیوع کرونا و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید به منظور جمع آوری کمک های مردمی برای جامعه هدف بهزیستی، تهیه وسایل آموزشی و نوشت‌ افزار برای دانش‌آموزان و دانشجویان مددجو و همچنین تهیه اقلام بهداشتی و درمانی مورد نیاز پیشگیری از کرونا برای مددجویانی که در مراکز نگهداری شبانه روزی معلولان و سالمندان نگهداری می شوند، و کمک هزینه معیشتی برای نیازمندان اجرا می شود.

به گفته مدیرکل بهزیستی ایلام، کمک های جمع آوری شده در این پویش در اختیار مددجویان زیر پوشش قرار خواهد گرفت.

وی ضمن دعوت از عموم‌ افراد خیر و نیکوکاری که دارای تمکن مالی مناسب هستند، راه های همدلی در این پویش مراجعه به سایت www.behzisti.ir ، واریز به شماره کارت 7777-7777-6077-6277، نرم افزارهای
هف هشتاد، آپ، سکه، ۷۲۴، تاپ، همراه کارت، ستاره یک، کیپاد، صاپ، فون پی، پات، سیگنال و یا کد دستوری *#14 عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی ایلام همچنین نحوه جمع آوری کمک‌های غیرنقدی شامل نذورات هیات های مذهبی و افراد خیر و یا اقلام و جیره های خشک غذایی به ادارات بهزیستی شهرستان های سراسر استان اعلام کرد.

به گفته وی، در مرحله نخست پویش همدلی مومنانه که همزمان با ماه مبارک رمضان اجرا شد کمک مردمی افراد خیر برای جامعه هدف این سازمان جمع آوری و بین مددجویان توزیع شد.

خانوارهای مددجوی ایلام کالای معیشتی دریافت می‌کنند

مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره) ایلام نیز گفت: سبدهای کالای معیشتی بین خانواده‌های مددجو و نیازمند این استان در مرحله دوم پویش ایران همدل توزیع می‌شود.

قنبر موسی‌نژاد افزود: این طرح که در قالب رزمایش ایران همدل و کمک مومنانه صورت می‌گیرد از روز عید غدیرخم آغاز شده است و در قالب آن از محل کمک‌های دریافتی و منابع امداد، خانوارهای مددجو و نیازمند در این استان سبد کالای معیشتی دریافت می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر این تعداد سبد غذایی، توزیع حدود ۲۰ هزار پرس غذای گرم بنا به نیت و خواست خیرین و نیز تهیه کالاهای بهداشتی و نوشت‌افزار تحصیلی مورد نیاز دانش‌آموزان در این مدت و در قالب رزمایش ایران همدل و کمک مومنانه با مشارکت خیرین انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های ناشی از بحران کرونا و به منظور حفظ سلامت مددجویان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از ازدحام جمعیت برنامه توزیع به صورت تدریجی و با زمان‌بندی مناسب و متناسب با شرایط و وضعیت شهرستان‌های تابعه صورت خواهد گرفت.

موسی‌نژاد با اشاره به اینکه کالای معیشتی برای همه مددجویان تهیه و مطابق برنامه زمان‌بندی توزیع خواهد شد، گفت: مددجویان از هرگونه مراجعه به دفاتر کمیته امداد خودداری کنند و توزیع سبدها با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد بر اساس جدول زمانی که از طریق دفاتر کمیته امداد و مددکاران اعلام خواهد شد، صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: اجرای این طرح با مشارکت افراد خیر و نیکوکار انجام و افراد نوعدوست می‌توانند در راستای تامین سبدهای کالا، لوازم بهداشتی و نوشت‌افزار مشارکت کنند.

موسی‌نژاد به روش‌های مشارکت در این طرح اشاره کرد و یادآور شد: مشارکت در پویش از طریق مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد، مراکز نیکوکاری، درگاه‌های مجازی و همچنین شماره گیری #۱۴* و یا واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۸۷۷۱۹ خواهد بود.

به گفته مدیرکل کمیته امداد ایلام، در مرحله نخست رزمایش کمک‌های مومنانه که ماه رمضان اجرا شد ۳۹ هزار بسته معیشتی بین مددجویان زیر پوشش توزیع شد.

آری می توان تصور کرد که کرونا غیرت‌ها را به مانند گذشته به جوش بیاورد که رفع غم از چهره غمناک شود، تحقق این تصور تنها دلی سخاوتمندانه می‌خواهد که بپا خاست و با عزیزان همراه شد و به دور از غفلت و درماندگی، این درد مشترک عمده مردم را درمان کرد.

بیایید در گام دوم پویش همدلی مومنانه بار دیگر همدل بودن ایرانیان را به اثبات برسانیم.

۷۰ هزار نفر در استان ۵۸۰ هزار نفری ایلام زیر پوشش خدمات کمیته امداد و ۳۸هزار نفر نیز زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس