بیش از 1000 کلاس درس در سیستان‌وبلوچستان آماده بهره‌برداری است


بیش از 1000 کلاس درس در سیستان‌وبلوچستان آماده بهره‌برداری است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان‌وبلوچستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، با آغاز سال تحصیلی جدید، 1050 کلاس درس در استان به بهره‌برداری می‌رسد تا دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان از فضای آموزشی استاندارد بهره‌مند شوند.

به گزارش ایسنا رضا سرحدی‌نیا، افزود: در سال‌های اخیر میزان اعتبارات مصوب پروژه‌های مشارکتی رشد بسیار خوبی داشته به طوری که از ۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ به بیش ‌از ۳۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ادامه داد: همچنین میزان مشارکت خیران در سال ۹۰ در مدرسه‌سازی در این استان ۲۶ میلیارد ریال بوده که رتبه ۲۸ کشور را داشتیم، اما این عدد در حال حاضر به بیش از ۹۵۰ میلیارد ریال و رتبه سوم کشوری رسیده است.

سرحدی‌نیا با اشاره به رویکرد مشارکت خیران مدرسه‌ساز و این نهاد برای ساخت مدارس، بیان کرد: هر خیری که برای ساخت مدرسه قدم بردارد، سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با وی مشارکت می‌کند.

وی گفت: سال گذشته اتفاق خوب دیگری که در استان رقم خورده این بود که تمامی مدارس نیمه دولتی تعیین تکلیف شده و به جز تعداد معدودی که در مرحله مناقصه بوده، بقیه فعال، تکمیل و یا در حال تکمیل است. همچنین سال گذشته اتفاق بسیار خوبی در حوزه استانداردسازی سیستم‌های گرمایش و سرمایش مدارس رخ داده و آن رشد بی‌سابقه اعتبارات این طرح بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اظهار کرد: این استان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل، همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه‌سازی، به ۵۰۰۰ کلاس درس جدید نیاز دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط