تاثیر محدودیت‌های سفرهای تجاری بر اقتصاد


تاثیر محدودیت‌های سفرهای تجاری بر اقتصاد

تحقیقات جدید ارتباط مستقیمی بین سفرهای تجاری یک کشور و رشد صنایع جدید و موجود یافته است. این یافته‌ها فرضیه آزمایشگاه رشد هاروارد را تایید می‌کند که حرکت به سمت دانش برای رشد اقتصادی بسیار مهم است و سفرهای تجاری نقش اساسی در این فرایند دارند.

به گزارش ساینس دیلی این تحقیق نگرانی‌های جدید در پیامدهای اقتصادی ناشی از محدودیت‌ اعمال‌شده در سفرهای بین‌المللی برای مقابله با کووید-۱۹ را بازگو می‌کند.

این نتایج فرضیه آزمایشگاه رشد را پشتیبانی می‌کند که حرکت به سمت دانش، دانش ضمنی انباشته ‌شده و انتقال‌یافته مغز به مغز از طریق فرایند طولانی تقلید، تکرار و بازخورد، برای رشد اقتصادی و تجارت بسیار مهم و سفر در این فرآیند نقش اساسی دارد.

محققان مایکل کوزیکا و فرانک نفکه با همکاری آزمایشگاه رشد ریکاردو هوسمان (Ricardo Hausmann) از «دیدگاه معامله بی‌نام» ارائه ‌شده توسط مستر کارد برای ترسیم جریان سفرهای تجاری جهانی استفاده کردند.

این تحقیق بخشی از همکاری بین مرکز مستر کارد برای رشد فراگیر و آزمایشگاه رشد در مرکز توسعه بین‌المللی دانشکده هاروارد کندی برای درک جریان و انباشت «دانش»، محرک اصلی رشد اقتصادی فراگیر است.

محققان از طریق این شبکه یک شاخص دانش ایجاد کردند که کشورها را در زمینه دانش، ورودی و خروجی رتبه‌بندی می‌کند. آلمان، کانادا، ایالات‌ متحده، انگلیس و کره منابع برتر جریان دانش هستند؛ در حالی ‌که اتریش، ایرلند، سوئیس، دانمارک و بلژیک بیشترین دانش را کسب کردند.

استاد عملکرد اقتصاد سیاسی بین‌المللی دانشکده هاروارد کندی گفت: ما از این واقعیت غافلگیر شده‌ایم که سفر تجاری سریع‌تر از تولید ناخالص داخلی جهان، با وجود استقبال گسترده از گزینه‌های دیگری مانند اسکایپ(Skype)، فیس‌تایم(FaceTime)، ایمیل و... در حال رشد است. ما ثابت کردیم که شاید بین حرکت اطلاعات و حرکت مغز تفاوت وجود داشته باشد اما هرگز تعطیلی کامل سفرهای تجاری را تصور نمی‌کردیم اما این مقاله به ما اجازه می‌دهد تا به عواقب آن بپردازیم.

این گروه تصویری تعاملی ایجاد کرده که تاثیر ناپدید شدن مسافران تجاری را که از کشور خاصی سرچشمه می‌گیرند، بر دیگر کشورها نشان می‌دهد. به‌ عنوان ‌مثال اگر بازرگانان آلمانی سفر خود را متوقف کنند، این تحقیق تخمین می‌زند که اتریش، آفریقای جنوبی، سوئیس، نیجریه، چک و ترکیه بیشترین آسیب را خواهند دید و تولید ناخالص داخلی جهانی ۴.۸ درصد کاهش می‌یابد.

هوسمان گفت: بر اساس مطالعه ما، جهان با تجهیز خود به دانش از طریق سفر کاری سود فراوانی می‌برد. تعطیلی دائمی این مسیر احتمالا دلالت بر از دست دادن ارزش دورقمی در تولید ناخالص داخلی جهانی دارد.

این تحقیق همچنین حاکی از آن است که سفرهای تجاری نشان‌دهنده جداسازی توسعه دیگری در این زمینه است. فرانک نفکه، مدیر تحقیقات آزمایشگاه رشد گفت: موانع سفر تجاری، ازجمله روش‌های طاقت‌فرسا دریافت ویزا، ارتباطات طولانی، دسترسی به دانش و محدود کردن فرصت‌های رشد، به‌ویژه در کشورهای درحال‌توسعه تاثیرگذار خواهد بود.

نتایج این تحقیق در نشریه Nature Human Behaviour منتشرشده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید