افزایش آمار ابتلا به سرطان سینه در میان زنان خراسان شمالی


افزایش آمار ابتلا به سرطان سینه در میان زنان خراسان شمالی

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی(عطوفت) از افزایش آمار ابتلا به سرطان سینه در میان زنان این استان خبر داد.

حمید حریری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه تاکنون در این انجمن برای 533خانم مبتلا به سرطان سینه تشکیل پرونده شده است، گفت: در حال حاضر 480 نفر از این تعداد در قید حیات بوده و آن ها در حال طی کردن مسیر درمان هستند.

وی افزود: طی سال جاری برای 119 نفر در این انجمن تشکیل پرونده شده است که 71 نفر از آن زن بوده و از این تعداد 24 نفر مبتلا به سرطان سینه بوده اند.

حریری با ابراز نگرانی از افزایش تعداد زنان مبتلایان به سرطان سینه در استان ادامه داد: به راحتی می توان از بروز این بیماری و گسترش آن جلوگیری کرد.

وی بر خودآزمایی زنان در منزل و همچنین انجام آزمایشات غربالگری و ماموگرافی تاکید کرد و گفت: با انجام این اقدامات می توان تا اندازه خیلی زیادی از بروز این بیماری پیشگیری کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید در این استان دستگاه های ماموگرافی وجود دارد، افزود: باید بر تعداد این دستگاه ها به خصوص در بخش درمانی دولتی افزوده شود تا همه مردم توان انجام آن را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزینه درمان در بخش خصوصی بالا است و تعدادی از مردم توان مراجعه به بخش خصوصی را ندارند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی(عطوفت) تصریح کرد: در حال حاضر در این انجمن برای خانم 25 ساله مبتلا به سرطان سینه نیز تشکیل پرونده شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه خراسان شمالی در بروز برخی از سرطان ها همچون سرطان مری پیش تاز است و مردم نیز باید به سلامتی خود و راه های پیش گیری از ابتلای به آن توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!