روستاهای مستعد ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در اردبیل شناسایی شد


روستاهای مستعد ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در اردبیل شناسایی شد

اردبیل - ایرنا - معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: ظرفیت‌های شهرستان‌های 11‌ گانه این استان در حوزه بوم‌گردی بررسی و در هر شهرستان چند روستا که مستعد ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی بود، شناسایی شد.

به گزارش ایرنا ، صغری فرشی روز چهارشنبه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی گردشگری با هدف توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در اردبیل اظهارداشت: توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی از برنامه‌های اولویت‌دار امسال در راستای رونق گردشگری بوده و در همین راستای برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام شده است.

او با اشاره به بررسی و رسیدگی به ۶ پرونده متقاضی ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این جلسه گفت: با توجه به اینکه استقبال از حوزه گردشگری روستایی و عشایری در حد بالایی بوده برای جذب گردشگران به استان به این بخش توجه ویژه‌ای شده است.

وی برگزاری جلسه و جلب همکاری و مشارکت دهیاران و بخشداران مربوطه در راستای توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای شناسایی‌شده را از اهداف تعیین‌شده برشمرد و افزود: در این زمینه هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.

او با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه در این حوزه اظهارداشت: بر اساس این تفاهم‌نامه که بین استانداری، اداره‌کل میراث‌فرهنگی و بنیاد مسکن استان مبنی بر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ارتقای اثربخشی فعالیت‌های بین‌سازمانی از طریق ایجاد و توسعه واحدهای بوم‌گردی در روستاهای مستعد گردشگری به امضا رسیده، جلسه مسترک در این زمینه برگزار می‌شود تا راهکارهای عملیاتی شدن مفاد این تفاهم‌نامه در روستاهای مستعد گردشگری بررسی و شاهد توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی مبتنی بر تولیدمحور بودن روستا است، در سال جهش تولید با هماهنگی‌های انجام شده شاهد اقدامات موثر در این زمینه خواهیم بود.

روستاهای استان اردبیل قابلیت‌های قابل توجهی از شمال تا جنوب استان در زمینه ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارند.
توجه به ظرفیت‌های بومی و فاکتورهای محلی در معماری روستاهای استان اردبیل می‌تواند فرصتی برای جذب توریسم و ایجاد اشتغال در روستاهای استان باشد، تسهیلات ویژه برای ایجاد این اقامتگاه‌ها در نظر گرفته شده که می تواند مشوق خوبی برای سرمایه‌گذاران باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود 40 گیف گل زیبا و دیدنی