صادرات سیب‌زمینی از گمرک بیله‌سوار مغان آغاز شد


صادرات سیب‌زمینی از گمرک بیله‌سوار مغان آغاز شد

اردبیل - ایرنا - معاون اقتصادی استاندار اردبیل گفت: بر اساس هدف‌گذاری انجام شده 150 هزار تن مازاد محصول سیب‌زمینی استان باید صادر شود که از چند روز گذشته صادرات این محصول از گمرک بیله‌سوار مغان شروع شده است.

به گزارش ایرنا، ارژنگ عزیزی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی استان اردبیل افزود: بر اساس برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی استان امسال ۸۵۰ هزار تن محصول از مزارع سیب‌زمینی استان برداشت می‌شود.

وی ادامه داد: از این میزان حدود ۲۰۰ هزار تن برای مصرف داخلی استان در نظر گرفته شده و مابقی محصول همانند سال‌های گذشته به سایر استان‌ها و خارج از کشور صادر و ارسال می‌شود.

صادرات سیب‌زمینی از گمرک بیله‌سوار مغان آغاز شد

عزیزی گفت: روند صادرات باید با تلاش اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان و حمایت مسوولان استانی به تدریج افزایش یافته و هرگونه موانع و مشکلات احتمالی به موقع اطلاع‌رسانی شود تا خللی در استمرار صادرات این محصول پیش نیاید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: سازمان صنعت و معدن و تجارت استان باید با توجه به محدودیت‌های پیش آمده در رابطه با تعلیق کارت بازرگانی برخی از فعالان این بخش از سازمان توسعه تجارت پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

استان اردبیل یک پنجم سیب‌زمینی کشور را تولید می‌کند. کشاورزان استان از چندی پیش برداشت محدود این محصول را شروع کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس