838 دستگاه خودرو و موتورسیکلت در بوکان توقیف شد


838 دستگاه خودرو و موتورسیکلت در بوکان توقیف شد

مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی بوکان گفت: به منظور تامین امنیت اجتماعی و مبارزه با متخلفان ترافیکی، 838 دستگاه خودرو سواری و موتورسیکلت که دارای تخلف رانندگی و فاقد مدارک لازم بود، توقیف شد.

سرهنگ سلمان حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۲۳۷ دستگاه موتورسیکلت و ۶۰۱ دستگاه خودرو سواری بدون مدارک، دارای تخلفات عدیده راهنمایی و رانندگی و پلاک مخدوش بود.

وی ادامه داد: پلیس در راستای مقابله با برهم زنندگان نظم عمومی و با هدف افزایش احساس امنیت در بین شهروندان، طرح ارتقای امنیت اجتماعی را در گستره این شهرستان اجرا کرده است.

فرمانده انتظامی بوکان اضافه کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در راستای برقراری نظم و امنیت پایدار، میزان احساس امنیت بین شهروندان بالا بوده و حفظ امنیت، موضوع مهمی است که همه افراد در تحقق آن نقش دارند.

سرهنگ "حیدری" ادامه داد: راکبان موتورسوار با تولید صداهای ناهنجار به‌ویژه در ساعات استراحت و پایانی شب آرامش روانی مردم را جریحه‌دار می‌کنند که این اقدامات مغایر با هنجارهای اجتماعی و حقوقی شهروندی و فرهنگ اصیل شهرستان بوده و موجب نارضایتی شهروندان شده است.

وی گفت: پلیس با عاملان نظم عمومی و اقدامات خلاف برخورد قاطع و قانونی می‌کند و درصورت مشاهده، وسیله نقلیه توقیف و پرونده به همراه راکب به مرجع قضایی ارجاع خواهد شد.

فرمانده انتظامی بوکان توصیه کرد: والدین گرامی باید به اعمال و رفتارهای فرزندان نظارت داشته باشند و آنها را از عواقب انجام اعمال و رفتارهای پر خطر آگاه کنند و نهادهای متولی موضوعات فرهنگ و اجتماعی و مسوولان امر نیز باید امکانات لازم را در جهت رفاه و هدایت قشر نوجوان و جوان فراهم نمایند.

در چند هفته گذشته تعدادی ماشین سوار و تعدادی راکبین موتور سوار با ایجاد کورس و مسابقه در برخی نقاط خارج و داخل شهر برای مردم مزاحمت ایجاد کردند که پلیس نسبت به این امر به عاملان هشدار می دهد.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403