برخورد با جرایم زیست محیطی در فضای مجازی بوشهر


برخورد با جرایم زیست محیطی در فضای مجازی بوشهر

بوشهر-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: این اداره کل و پلیس فتا در اقدامی مشترک برخورد بموقع با جرایم زیست محیطی در فضای مجازی این استان را در دستور کار دارند.

فرهاد قلی نژاد روز چهارشنبه در آیین انعقاد تفاهم‌نامه پلیس فتا و اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: بخش عمده‌ای از جرایم زیست محیطی به سمت فضای مجازی سوق پیدا کرده و مجرمان با استفاده از ویژگی‌های خاص شبکه‌های اجتماعی و اینترنت در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: مجرمان در این بخش تلاش می‌کنند با پنهان کردن هویت خود به ارتکاب جرایم زیست محیطی پرداخته و به اهداف مجرمانه خود دست یابند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در این حوزه با اقدام مشترک و بموقع سازمان حفاظت محیط زیست و پلیس فتا کشور مرکز فوریت‌های سایبری در یگان حفاظت سازمان محیط زیست تشکیل و در این ارتباط از تجارب و دانش تخصصی کارشناسان پلیس فتا نیز استفاده شده‌است.

قلی نژاد یادآور شد: در همین زمان کوتاه از تشکیل این مرکز، شاهد اقدامات مطلوبی در استان بوشهر هستیم که بخشی از موفقیت در این حوزه در سایه تعامل و همکاری با پلیس فتا محقق شده‌است.

وی یادآور شد: از نمونه‌های شاخص جرایم می‌توان به رصد بموقع همه جرایم زیست محیطی بویژه منتشر کنندگان کلیپ شکار غیر مجاز حیوانات و پرندگان حفاظت شده در فضای مجازی و شناسایی آنها در کمترین زمان ممکن اشاره کرد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: این پلیس برای سالم سازی فضای مجازی به عنوان یکی از تاکیدهای رهبر انقلاب اقدام‌های خود را با هوشمندی و سرعت لازم و بر حسب فوریت و ضرورت های موجود، برنامه ریزی و اجرایی می‎کند.

سرهنگ مهدی قاسمی افزود: نیروی انتظامی و بویژه پلیس فتا در حوزه فضای مجازی در چارچوب تعهد به نسل آینده و برای صیانت از میراث زیست محیطی کشور خود را مسئول می‌داند.

وی اظهار داشت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی علاوه بر رصد فضای مجازی با همکاری سازمان‌های متولی در شناسایی مجرمان سایبری زیست محیطی، دستگیری و معرفی آنان به مقام‌های قضایی اقدامات لازم را عملیاتی کرده‌است.

قاسمی افزود: امیدواریم با همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها و مردم مسئولیت پذیر استان بوشهر، شاهد کمترین فعالیت مجرمان سایبری زیست محیطی در استان بوشهر و سالم سازی فضای مجازی در این زمینه باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها