54 درصد جرایم استان اردبیل جرایم خرد هستند/ کشف 30 فقره احتکار کالاهای اساسی


54 درصد جرایم استان اردبیل جرایم خرد هستند/ کشف 30 فقره احتکار کالاهای اساسی

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: 54 درصد جرایم به وقوع پیوسته در استان جرایم خرد هستند.

سردار هوشنگ حسینی 22 مرداد در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه۵۴ درصد جرایم استان اردبیل جرایم خرد هستند، خاطرنشان کرد: این جرایم مانند سرقت وسایل زینتی خودرو، کپسول و دوچرخه و سایر موارد می باشد، به طوری که ۴۶ درصد مابقی نیز شامل سرقت و جرایم مهم از قبیل سرقت از منزل، مغازه، موتور سیکلت و خودرو است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به اینکه جرایمی از قبیل سرقت از بانک، گروگان‌گیری و نظایر آنها در استان منفی است، ادامه داد: در سرقت‌هایی از قبیل سرقت احشام، منزل، مغازه و اتومبیل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش این جرایم در استان هستیم. به طوری که در سال جاری نیز به میزان ۲ هزار و ۳۵۱ فقره اتفاق افتاده است که نسبت به سال گذشته با 10 درصد افزایش همراه بوده ایم.

سردار حسینی در ادامه به دستگیری و شناسایی یک هزار 804 نفر در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سطح استان وقوع کل جرایم نسبت به پرونده ۲۶ هزار و ۶۰۴ فقره بوده که در این خصوص شاهد کاهش ۲ درصدی در استان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به مقایسه متهمین دستگیر شده یک سال اخیر ادامه داد: در سال جاری موفق به دستگیری ۱۰ هزار و ۹۲۷ نفر متهم بوده ایم که این رقم در مقایسه با سال گذشته افزایش 8 درصدی را نشان می دهد.

سردار حسینی ۷۰ درصد متهمین دستگیر شده در استان را بیکار، ۲ درصد دستگیرشدگان دارای تحصیلات عالیه و بیشتر دستگیرشدگان را نیز اعتیاد به مواد مخدر معرفی کرد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل به وجود ۸۷۶ فقره جرایم سایبری در سال 98 اشاره کرد و یادآور شد: با اقدامات بازدارنده این رقم امسال به ۶۲۵ فقره رسیده و کاهش 29 درصدی را نشان می دهد.

سردار حسینی در ادامه به افزایش 10 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود یک تن مواد مخدر در استان کشف و ضبط و سه هزار 160 نفر نیز در این زمینه دستگیر شده است.

وی در ادامه از کاهش10 درصدی کشفیات سلاح در استان خبرداد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به تشکیل 570 فقره پرونده قاچاق در استان اشاره و تصریح کرد: در مجموع 30 فقره کالای اساسی در استان به مبلغ 58 میلیارد ریال احتکار و کشف شده است. به طوری که ۵۸۲ نفر متهم در این زمینه دستگیر شده است.

وی اضافه کرد: این آمار در سال گذشته ۳۸۵ نفر بوده که ارزش ریالی مجموع کالای مکشوفه ۱۴۳ میلیارد تومان می باشد

به گفته فرمانده انتظامی استان اردبیل اقلام احتکار شده تعداد ۷۳ هزار و ۱۹۰ ماسک، ۵۷۸ هزار انواع دستکش، الکل و مواد ضد عفونی کننده و مایعات دستشویی و سایر اقلام بالغ بر یک میلیون و ۶۵۴ مورد می باشد. همچنین تعداد پرونده‌های بالای یکصد میلیون تومان نیز در بحث احتکار ۲۴ فقره می‌باشد.

وی با اشاره به تصادفات جاده ای خاطرنشان کرد: طی ۴ ماه و ۱۵ روز اول سال ۷ هزار و ۹۰۷ فقره تصادف رخ داده که نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۴۹ درصدی هستیم.

به طوری که یک درصد این تصادفات فوتی، ۱۸ درصد جرحی و ۸۱ درصد خسارتی بوده و تعداد جان باختگان نیز ۶ درصد نسبت به سال گذشته در همین مدت کاهش یافته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک