آئین سنتی – مذهبی تشت‌گذاری در اردبیل برگزار نمی‌شود


آئین سنتی – مذهبی تشت‌گذاری در اردبیل برگزار نمی‌شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: به دنبال شیوع کرونا و وضعیت قرمز در اکثر شهرهای استان اردبیل آئین مذهبی – سنتی تشت‌گذاری در آستانه محرم در اردبیل برگزار نخواهد شد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده 22 مرداد ماه در نشست با جمعی از مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان نمین اظهار کرد: اکثر شهرهای استان اردبیل در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و در این شهرها مراسم عزاداری ماه محرم با تدابیر بهداشتی و رعایت پروتکل‌های ابلاغی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار لغو مراسم تشت‌گذاری که همه ساله از 27 ذیحجه در اردبیل و شهرهای دیگر آغاز می‌شد، هرگونه عزاداری در مکان‌های سربسته و جابجایی هیئت‌های مذهبی و همچنین مراسم متعارف عزاداری محله‌ به محله با شرایط خاص برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه به هیچ وجه همچون سال‌های گذشته این مراسم ها با تجمع پرتراکم برگزار نخواهد شد، گفت: تجمع های روز تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرهای استان لغو شده و در کنار آن از هیئت امنای مساجد، ریش سفیدان و بزرگان محلات شهر خواسته‌ایم تا در راه‌اندازی دسته های عزاداری موازین بهداشتی را اعم از فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و ممنوعیت هرگونه پذیرایی مدنظر قرار داده و امر مهم پیشگیری از شیوع کرونا را لحاظ کنند.

جعفرزاده افزود: برای هر سه وضعیت قرمز، نارنجی و سفید شرایط خاص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها ابلاغ شده و امیدواریم در همه شهرها با رعایت این موازین بهداشتی مانع از انتشار کووید – 19 شویم.

وی اظهار کرد: به هیچ وجه عزاداری مردم در عرض ارادت به ساحت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش منافاتی با سایر شرایط حاکم بر جامعه ندارد و بخش عظیمی از مردم در این ایام ترجیح می‌دهند که از منازل خود عزاداری‌ حسینی را که به صورت زنده پخش خواهد شد، دنبال کرده و در این برنامه معنوی مشارکت کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403