سپیدرود در تابستان یخ زد


سپیدرود در تابستان یخ زد

رشت - ایرنا - تیم فوتبال سپیدرود رشت از رقابت های لیگ دسته اول سقوط کرد و با این سقوط رودخانه خروشان سپیدرود در تابستان یخ زد.

تیم فوتبال سپیدرود رشت که فصل گذشته در رقابت های لیگ برتر کشور حضور داشت و از این مسابقات به لیگ دسته اول سقوط کرد، در لیگ یک نیز توفیقی نیافت و به رقابت های لیگ دسته دوم سقوط کرد.

همانگونه که سپیدرودی ها طی دو سال از لیگ دسته دو به لیگ برتر صعود کرده بودند ، هم اینک نیز پس از گذشت دو سال از لیگ برتر دوباره به لیگ دسته دوم رسیدند .

البته صعود سپیدرود از لیگ دسته دو به لیگ یک و سپس صعود به لیگ برتر، باعث ایجاد شور و نشاطی در رشت شده بود چون هواداران و طرفداران پرشمار سرخپوشان رشتی از این صعود بسیار خوشحال بودند اما هم اینک این طرفداران بسیار ناراحت و غمگینند و می توان گفت که رودخانه خروشان سپیدرود در تابستان خشکید و این تیم فصل آینده باید بازی های خود را در لیگ دسته دوم دنبال کند.

اما دو عامل مهم سبب ناکامی های سپیدرود طی دو سال اخیر شد که بی شک دست به دست شدن و تعویض های پی در پی در سطح مدیریتی و سرمربیگری این تیم، از عوامل ناکامی های سپیدرود طی دو سال اخیر و به خصوص در رقابت های لیگ دسته اول بود.

پس از سقوط سپیدرود از لیگ برتر، علی کریمی بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال که سرمربیگری و مالکیت سپیدرودو را برعهده داشت از این تیم کناره گیری کرد و در یک اقدامی عجیب مسئولان ورزش گیلان مالکیت این تیم ریشه دار و پرطرفدار را به نام کیومرث بیات رئیس هیات شطرنج گیلان زدند.

با این تغییر و تحول مشکلات مالکیتی و مدیریتی و همچنین مشکلات سرمربگیری سپیدورد رشت آغاز شد و این تیم طی یک فصل حضور در رقابت های لیگ دسته اول چند مدیرعامل و همچنین چهار سرمربی عوض کرد تا در این زمینه نیز یکی از رکوردداران کشور محسوب شود.

سپیدرودی ها با هدایت علی نظرمحمدی سرمربی بومی که سابقه چند سال مربیگری در این تیم را داشت، رقابت های لیگ دسته اول را آغاز کردند اما این مربی جوان که با سپیدرود به لیگ برتر صعود کرده بود تا پایان هفته سیزدهم به عنوان سرمربی در این تیم حضور یافت و پس از آن از تیم کنار گذاشته شد.

پس از بازی دربی رشت در دور رفت لیگ دسته اول و جدال تیم های سپیدرود و داماش گیلانیان که منجر به شکست سرخپوشان رشتی شد، مسئولان سپیدرود، علی نظرمحمدی را از این تیم اخراج و نادر دست نشان را جایگزین وی کردند.

گرچه علی نظرمحمدی به همراه سپیدرود در ۱۳ بازی از رقابت های لیگ دسته اول نتوانست نتایج قابل قبولی را کسب کند اما تا پایان هفته سیزدهم در مکان پانزدهم جدول رده بندی قرار داشت و اگر مسئولان به این مربی بومی فرصت بیشتری می دادند، شاید نظرمحمدی می توانست نتایج بهتری را کسب کند.

اما به هرحال این مربی بومی از تیم کنار گذاشته شد و دست نشان هدایت سپیدرود را در ادامه رقابت های لیگ دسته اول برعهده گرفت اما این مربی باسابقه نیز نتوانست نتایج خوبی را در این تیم کسب کند و در ۱۴ بازی که به عنوان سرمربی در سپیدرود حضور داشت، سرخپوشان رشتی نتایج ناامیدکننده ای را کسب کردند.

با این وجود و کسب نتایج ضعیف سپیدرود و حضور این تیم در رده های شانزدهم و هفدهم جدول، باعث شد تا مسئولان باشگاه به فکر تغییر در کادرفنی خود باشند و پس از پایان هفته بیست و هفتم ، دست نشان از جمع سرخپوشان رشتی جدا شد.

پس از جدایی دست نشان از سپیدرودی ها ، مهدی پاشازاده مدافع اسبق تیم ملی به عنوان سرمربی در رشت حضور یافت تا هدایت سپیدرودی ها را در ادامه رقابت های لیگ دسته اول برعهده بگیرد اما عمر سرمربیگری پاشازاده در سپیدرود بسیار کوتاه بود.

پس از حضور پاشازاده به عنوان سرمربی سپیدرود ، زمزمه هایی در خصوص پیوستن این مربی به تیم شاهین شهرداری بوشهر به گوش می رسید و پس از اینکه سپیدرود با سرمربیگری پاشازاده برابر ملوان به نتیجه مساوی و مقابل گل ریحان البرز مغلوب شد، در یک اقدامی عجیب پاشازاده بدون هماهنگی با مسئولان باشگاه سپیدرود از این تیم جدا و با تیم شاهین شهرداری بوشهر قرارداد بست.

شکایت مسئولان باشگاه سپیدرود رشت از پاشازاده و تیم شاهین شهرداری بوشهر نیز راه به جایی نبرد و بناچار مدیریت باشگاه سپیدرود به دنبال گزینه ای برای سرمربیگری این تیم بودند که در نهایت نیز سهیل حق شناس کاپیتان سابق سپیدرود به عنوان سرمربی جدید انتخاب شد.

البته سهیل حق شناس از هفته سی ام به عنوان سرمربی در تیم سپیدرود مشغول به کار شد و جلال چراغپور نیز مربی باسابقه فوتبال ایران نیز به عنوان مدیرفنی، کنار حق شناس هدایت این تیم را برعهده گرفتند.

اما حضور حق شناس و چراغپور نیز ثمری برای سپیدرودی ها نداشت و گرچه این تیم در دربی رشت در دور برگشت لیگ دسته اول موفق شد داماش را شکست دهد اما در ادامه این رقابت ها با سه شکست متوالی ، سقوط این تیم به لیگ دسته دوم مسجل شد.

به هرحال سپیدرود با این نتایج و تغییرات مداوم در کادر مدیریتی و سرمربیگری با قرار گرفتن در مکان هفدهم جدول ۱۸ تیمی این مسابقات، از گردونه رقابت های لیگ دسته اول کنار رفت تا مسئولان این باشگاه چاره ای بیاندیشند تا سپیدرودی ها با قدرت در لیگ دسته دوم حضور یافته تا بلافاصله به لیگ دسته اول صعود کنند.

البته هفته پایانی رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد اما نتیجه این دیدار تاثیری برای سپیدرودی ها نخواهد داشت و این تیم فقط برای دفاع از حیثیت خود و برای اینکه این مسابقات را با پیروزی به اتمام برساند، مقابل حریف خود صف آرایی خواهد کرد تا با پیروزی در این بازی خانگی، رقابت های لیگ دسته اول را به اتمام برساند.

تا پایان هفته سی و سوم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان با حضور ۱۸ تیم ، سپیدرود رشت با کسب ۳۰ امتیاز در مکان هفدهم و تیم علم و ادب تبریز با ۱۰ امتیاز در انتهای جدول رده بندی قرار دارند که سقوط این دو تیم از این مسابقات مسجل شده و بین تیم های رایکا بابل ، ملوان بندرانزلی و نیروی زمینی تهران نیز یک تیم سقوط خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی