محرم امسال در فارس باشکوه‌تر از همیشه برگزار می‌شود


محرم امسال در فارس باشکوه‌تر از همیشه برگزار می‌شود

مدیرکل سازمان تبلیغات فارس گفت: یکی از دغدغه‌های تمام آحاد مردم با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه نحوه برگزاری مراسم‌های ماه محرم بود که با تدابیری که توسط دستگاه‌های متولی در این بخش اتخاذ شد این مراسم‌ها امسال با شکوه بیشتری نسبت به سال‌های قبل برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صادق مهرابی چهارشنبه ۲۲ مرداد در نشستی که به منظور شیوه‌نامه‌های برگزاری مراسم‌های ماه محرم برگزار شد، تشریح این شیوه نامه‌ها پرداخت و گفت: استان فارس جزو اولین استان‌های کشور است که توانسته با همکاری و هم افزایی میان دستگاه‌های مختلف نسبت به تدوین شیوه نامه برگزاری مراسم‌های مذهبی ماه محرم اقدام کند.

او اضافه کرد: طی دو ماه گذشته ستاد استانی و ملی در خصوص نحوه برگزاری مراسم‌های مذهبی اتخاذ تصمیمات مختلفی کرد که یکی از اصلی ترین این تصمیم‌ها برگزاری مراسم‌های آیینی با ایجاد محدودیت در مدت زمان برگزاری است.

مهرابی عنوان کرد: براساس مصوبات ابلاغ شده حداکثر زمانی که برای برگزاری مراسم‌های مذهبی در نظر گرفته شده، دو ساعت بوده و طی این مدت هیئات مذهبی مکلف به رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هستند.

او خاطرنشان کرد: در ایام محرم حرکت هیئات مذهبی به سمت بقاع متبرکه ممنوع اعلام شده و فعالیت هیات‌ها به صورت محلی خواهد بود. محل‌های تکایا و هیئات مذهبی توسط مسئولین هیات‌ها باید ضد عفونی شود تا شاهد رعایت مسائل بهداشتی در هیئات استان باشیم.

مهرابی همچنین از همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در راستای در اختیار قرار دادن فضای باز دستگاه‌ها در راستای برگزاری مراسم‌های ماه محرم توسط هیئات مذهبی تقدیر کرد.

همچینن در این نشست معاونت فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان فارس ، رئیس هیئات مذهبی استان و معاونت اجرایی استان احمد ابن موسی (ع) نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص