طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم حیات تاز‌ه‌ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است


طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم حیات تاز‌ه‌ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

حجت‌الاسلام حسناتی با تقدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در برگزاری طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم»، گفت: این طرح حیات تازه‌ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، هفتمین هفته از اجرای طرح ملی سه‌شنبه های تکریم، به عطر دیدار با خانواده شهید مدافع «محسن حججی» آغشته شد؛ این دیدار در محل یادمان شهدای شهرستان نجف‌آباد و با برقراری ارتباط زنده تصویری با دکتر «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «محمدرضا سوقندی» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران برگزار شد.

حجت‌الاسلام «مصطفی حسناتی» که در محل یادمان شهدای شهرستان نجف‌آباد و در حضور خانواده شهید مدافع حرم «محسن حججی» سخن می‌گفت، با اشاره به طرح ملی سه شنبه های تکریم گفت: این طرح همانند سایر طرح‌های قرآنی و فرهنگی حیات تازه‌ای را برای جامعه فراهم کرده است.

وی گفت: والاترین عظمت شهیدان در آیات قرآن به وضوح قابل مشاهده است به ویژه آنجا که خداوند می فرماید: « ولا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء» (و به کسی که در راه خدا کشته شده است مرده نگویید، بلکه اینان زنده هایی هستند...)، اما خطاب خداوند در این مورد به پیامبر(ص) شدیدتر است به طوری که می فرماید: «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» (هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‏ اند مرده مپندار بلکه زنده‏ اند که نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند).

امام جمعه نجف آباد افزود: سوالی که مطرح می شود آن است که این چه رزقی است که جاودانه می ماند؟ قطعا رزق توحید این ویژگی را دارد، این رزق جاودانه عزت و کرامت است، شهیدی که به این رزق می رسد مقدماتی را در وجود خود آماده است، ابتدا ایمان می آورد و سپس از تمام وابستگی ها هجرت می کند و با همه دارای خود مقابل دشمن خدا می ایستد؛ شهیدان با خداوند معالمه کردند و به آرامش جاودانه رسیدند.

وی در ادامه گفت: باید خانواده معزز شهدا را بیش از شهدا یاد کنیم چراکه آنان باعث تربیت این شهیدان شدند، رزق حلالِ والدین و تربیت و پاک دامنی مادران آنها چنین فرزندانی را تربیت کرد، کسانی که پاره تن خود را خالصانه در این راه تقدیم خداوند کردند، این عظمت خانواده شهدا را نشان می دهد. .

حجت الاسلام و المسلمین حسناتی در ادامه ابراز امیدواری کرد که برگزاری طرح ملی سه شنبه های تکریم یک الگو برای جوانان و خانواده ها باشد چراکه دشمن در تلاش برای فروپاشی خانواده است.

همچنین در بخش دیگری از این آیین، سردار «سیف الله رشید زاده» طی سخنانی گفت: من همواره با خود بررسی می کردم ه چه شد پاسداری با سابقه حدودا پنج سال، توانست این گونه عالم را به شگفتی وا دارد و همه انگشت به دهان بمانند، وقتی در عظمت عملکرد این رزمنده دلاور تامل می کردم به چیزی جز اخلاص عمل و، معامله با خداوند و اعتقاد و معرفت نرسیدم، چه زمانی که مجرد بود و چه در دوران تاهل.

فرمانده لشکر زرهی هشت نجف اشرف گفت: هر کسی می خواهد شهید حججی را بشناسد می تواند به فایل صوتی سه دقیقه ای که از شهید برای فرزندش باقی مانده مراجعه کند که واقعا یک دائره المعارف از سبک زندگی اصولی و صحیح اسلامی است.

وی با اشاره به ویژگی های شهید حججی گفت: در همان تصاویر اولیه که علی‌الظاهر به اسارت در آمده بود می بینیم که با وجودی که اندکی قبل از آن تیر به پهلویش خورده بود و یک مرتبه از هوش رفته بود و مجددا به هوش آمد بود، چگونه با صلابت و آن نگاه نافذ سینه سپر کرده است، شهید حججی بار اولی نبود که ا عزام می شد چندین مرتبه دیگر نیز اعزام شده بود، آن شهید الگویی مثال زدنی بود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت