معرفی 6000 کارگر زنجانی برای دریافت بیمه بیکاری


معرفی 6000 کارگر زنجانی برای دریافت بیمه بیکاری

مدیر روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان، از معرفی 6000 کارگر زنجانی برای دریافت بیمه بیکاری به تامین‌اجتماعی خبر داد.

علی کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان زنجان، مشاغل زیادی تحت‌الشعاع شیوع این ویروس قرار گرفته است، گفت: با توجه به تاثیرگزاری شیوع ویروس کرونا بر روی مشاغل مختلف، شاهد بالا رفتن آمار دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری در استان هستیم.

وی با یادآوری اینکه آمار ثبت‌نامی‌ها در زمینه دریافت بیمه بیکاری بیانگر آن است که ۶۰۰۰ کارگر زنجانی مشمول دریافت این بیمه بوده و به تامین‌اجتماعی استان معرفی شده‌اند، افزود: در حال حاضر معیشت یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه کارگری در دوران کرونایی است که امیدواریم هر چه زودتر شاهد بازگشت به روزهای گذشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه پروسه دریافت بیمه بیکاری برای کارگران آسیب‌دیده از کرونا با ثبت‌نام در سامانه کارا آغاز می‌شود، تصریح کرد: بر همین اساس و طبق ثبت‌نامی‌های صورت گرفته در استان، در حدود ۶۰۰۰ نفر در استان برای دریافت بیمه بیکاری به تامین‌اجتماعی معرفی شدند.

مدیر روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه متقاضیان برای پیگیری درخواست‌های خود باید به سامانه بیمه بیکاری در سامانه جامع روابط کار این اداره‌کل مراجعه کنند، ادامه داد: روال کار در این زمینه به این صورت است که متقاضیان دریافت بیمه بیکاری ابتدا به ساکن باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و بعد از دریافت نام کاربری و گذرواژه، به سامانه prkar.mcls.gov.ir مراجعه و مدارک خود را بارگذاری کنند.

کریمی با تاکید به انجام بازرسی‌های مستمر در خصوص اجرای قوانین مربوط به حوزه روابط کار و برخورد با تخلفات در این زمینه، خاطرنشان کرد: سامانه جوامع کار با هدف ارائه خدمات غیرحضوری به کارگران و کافرمایان در کم‌ترین زمان ممکن راه‌ندازی شده و شفاف‌سازی و ساماندهی اطلاعات در حوزه روابط کار را جزو اولویت‌های خود می‌داند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403