شهردار تهران: 12 ایستگاه مترو تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود


شهردار تهران: 12 ایستگاه مترو تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود

تهران- ایرنا- شهردار تهران با بیان اینکه اعتبارات سال‌های 97 و 98 به طور کامل جذب شده، گفت: بر این اساس 12 ایستگاه مترو در خطوط 6 و هفت تا پایان سال تکمیل و عملا دهستان سولقان با مترو به شهرری وصل می‌شود.

پیروز حناچی شامگاه سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های شهرداری منطقه ۹ افزود: امسال شاهد اتفاقات خوبی در سطح شهر تهران خواهیم بود چراکه قرارداد خرید ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۲۰ دستگاه مینی‌بوس با ایران خودرودیزل منعقد کرده‌ایم تا به این ترتیب کمی از فشار بر حمل و نقل عمومی به ویژه با شرایط کرونا کم کنیم.

وی ادامه داد: به رغم تحریم‌های ظالمانه علیه ایران باید خدمت بهتر و بیشتری به شهروندان ارائه کنیم و در این راستا ۳۰۰ دستگاه اتوبوس با تامین اعتبارات دولتی به شبکه حمل و نقل عمومی تهران تزریق و از سوی دیگر نیز پنج هزار دستگاه تاکسی نیز به ناوگان تاکسیرانی اضافه می‌شود.

شهردار تهران در خصوص افتتاح پروژه های منطقه ۹ پایتخت و بازگشایی مسیر پادگان جی نیز گفت: امروز یکی از محلات قدیمی تهران که حالت بن بست داشت و به عنوان یکی از مسیرهای اصلی که در زندگی روزمره مردم نقش تعیین کننده داشت به بهره برداری رسید.

وی افزود: در حقیقت بهره برداری از مسیر پادگان جی نقش بسزایی در زندگی مردم این محدوده خواهد داشت که در این مسیر باید از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع که همکاری خوبی داشتند، قدردانی کنیم.

حناچی گفت: یکی از اهداف ما توسعه فضای سبز در محدوده قانونی شهر تهران به ویژه در محدوده های پرتراکم همانند مناطق ۹، ۱۰ و ۱۱ است و به این ترتیب توسعه فضای سبز در این مناطق در دستور کار قرار گرفته است.

وی درباره زیرگذر استاد معین و دسترسی ۲ طرفه به آن هم افزود: تقاضای ۲ طرفه شدن این زیرگذر با باز شدن مسیر پادگان جی و کاهش ترافیک محدوده و خارج شدن محدوده از حالت بن بست اجرایی شد.

حناچی به افتتاح درمانگاه شهرداری منطقه ۹ اشاره کرد و گفت: این درمانگاه به همکارانمان به مجموعه شهرداری و مردم ارائه خدمات خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: باید یادی کنیم از فردی که فقدان آن مردم ایران را داغدار کرد؛ شهید قاسم سلیمانی جمله معروفی داشت که سرلوحه کار ماست و آن اینکه در هر بحرانی یک فرصت نهفته است مهم این است که نترسیم و نترسانیم.
به گزارش ایرنا، افتتاح معبر اتصالی خیابان استاد معین به خیابان شهید بختیاری (سی متری جی)، دو طرفه شدن زیرگذر تقاطع استاد معین-آزادی، درمانگاه شهرداری منطقه۹ و مراسم کلنگ زنی بوستان جی با حضور حجت الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران، شهردار تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و مدیران ارشد شهری و لشگری ساعتی پیش برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی