ابوترابی فرد: ایران در زمینه کرونا آمارهای درست می‌دهد


ابوترابی فرد: ایران در زمینه کرونا آمارهای درست می‌دهد

تهران- ایرنا- امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ایران جزو چند کشور دنیاست که در زمینه کرونا، آمار درستی ارائه می‌دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد شامگاه سه‌شنبه در آیین بهره برداری از پروژه‌های شهرداری منطقه ۹ پایتخت افزود: امیدواریم با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و با توجه به ظرفیت ها و کادر درمان مجربی که در اختیار داریم از این دوران به سلامت عبور کنیم.

وی با بیان اینکه ما کمترین محدودیت‌ها را در مقایسه با دیگر کشورها در حوزه کرونا داشتیم، ادامه داد: امروز ما با ضوابط حداقلی در حال عبور از این هستیم در حالی که برخی کشورها شرایط سختی دارند بنابراین نیاز است که این روابط حداقلی را به درستی رعایت کنیم.

ابوترابی فرد در بخش دیگری از سخنانش گفت: باید از مدیریت شهری تهران برای قدم‌های بلندی که در این دوران و شرایط دشوار اقتصادی و اجتماعی برداشته و در جهت ارتقا خدمت به همشهریانمان پیشرفته، قدردانی کنم.

وی شرایط اقتصادی امروز جهان را ویژه عنوان کرد و گفت: کشورهایی با رشد اقتصادی بالا امروز با رکود منفی شش تا هفت درصد مواجه هستند و حتی برخی کشورهای اروپایی ۱۰ درصد کاهش رشد اقتصادی را پیش بینی کرده اند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در این شرایط سخت جمهوری اسلامی ایران با تحریم های سخت استکباری رژیم آمریکا روبه رو است و بی تردید در چنین شرایط سختی کشور را اداره و راه را برای خدمت به مردم هموار کردن، دشوار است.

وی افزود: مردم این شرایط را رصد و احساس می کنند و رویاروی تنگناها در کنار مدیران و مسئولان ایستاده اند تا کشور در قله های افتخار قرار بگیرد.

به گفته ابوترابی فرد، کمتر کشوری سراغ دارید که در این اندازه در مسیر برون رفت از مشکلات در این دوران سخت میان مردم و مسئولان همکاری و تعامل وجود داشته باشد.

تهران یکی از زیباترین پایتخت های دنیا است

وی همچنین گفت که امروز تهران در میان پایتخت‌های دنیا به شهری زیبا با بالاترین زیرساخت ها و ظرفیت ها تبدیل شده و جزو چند پایتخت در دنیا هستیم که از مترو با این حجم بالا برخوردار است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بنیه علمی کشور، ظرفیت‌های مدیریتی و همراهی مردم با دولت و مدیران اشاره کرد و افزود: امیدوارم از این سختی‌ها درس های خوبی بیاموزیم.

وی افزود: ما در مسیر قطع هزینه ها از محل درآمدهای نفت که قطعا با سختی همراه است حرکت می کنیم اما این سختی یک جهش محسوب می شود.

به گفته ابوترابی فرد، امروز بی تردید در تعقیب ریل هزینه و مدیریت کشور قرار داریم چراکه امروز تقریبا ریالی از درآمدهای حاصل از فروش نفت به بستر هزینه های اجرایی کشور تزریق نمی شود.

وی افزود: این تغییر ریل سختی را برای ملت همراه دارد اما آغاز تحول در اقتصاد ایران است.

امام جمعه موقت تهران اظهار امیدواری کرد: این دوران با وحدت و انسجام ملی سپری خواهد شد.

وی همچنین گفت که جریان های سیاسی باید در کنار هم و با هم حرکت کنند چراکه هر حرکتی برای تضعیف یکدیگر انجام شود به کاهش سرمایه اجتماعی نظام می انجامد.

ابوترابی فردخاطرنشان کرد: باید در جهت افزایش سرمایه اجتماعی حرکت کنیم.

۷۵۰ هزار تن قیر برای آسفالت معابر تهران مصرف شد

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل نقل شورای شهر تهران نیز در این آیین اظهار کرد: امسال ۱۸۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی مصوب شده است، بهسازی۵۰۰ کیلومتر از پیاده روها و تهیه یک میلیون تن آسفالت از جمله برنامه‌های شورای شهر تهران در زمینه عمرانی است.

علیخانی با بیان اینکه سال گذشته ۷۵۰ هزار تن قیر برای آسفالت معابر شهر تهران مصرف شد، افزود: همچنین برای آسفالت خیابان‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی شده است. برای امسال ۲۹۰ میلیارد تومان برای مسیل و هدایت آب‌ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، افتتاح معبر اتصالی خیابان استاد معین به خیابان شهید بختیاری (سی متری جی)، دو طرفه شدن زیرگذر تقاطع استاد معین-آزادی، درمانگاه شهرداری منطقه۹ و مراسم کلنگ زنی بوستان جی با حضور حجت الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران، شهردار تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و مدیران ارشد شهری و لشگری ساعتی پیش برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش