نگرانی از صیادی غیرقانونی در آب‌های آرژانتین


نگرانی از صیادی غیرقانونی در آب‌های آرژانتین

آرژانتین برای مقابله با فعالیت غیرقانونی شناور‌های صیادی خارجی در آب‌های این کشور، به عملیات دریایی و هوایی روی آورده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، صیادی غیرقانونی شناور‌های خارجی در آب‌های آرژانتین به چالشی جدی برای این کشور آمریکای لاتین تبدیل شده است. به همین علت، مقامات آرژانتین تدابیر شدیدتری برای محافظت از آب‌های سرزمینی خود اتخاذ کرده اند. کشور‌های حوزه آمریکای لاتین نگران ورود شناور‌های چینی به آب‌های این منطقه و صید بی رویه ذخایر ماهی این کشور‌ها هستند. در روز‌های اخیر نیرو‌های گارد دریایی آرژانتین یک شناور چینی را در آب‌های آرژانتین تحت تعقیب قرار دادند که به صورت غیرقانونی وارد آب‌های این کشور شده بود. آرژانتین برای مقابله با فعالیت غیرقانونی شناور‌های صیادی خارجی در آب‌های این کشور، به عملیات دریایی و هوایی روی آورده است.
شناور‌های بین المللی مجاز هستند خارج از محدوده اقتصادی انحصاری آرژانتین صیادی کنند، اما در سال‌های اخیر تلاش شناور‌های خارجی برای صید غیرقانونی در آب‌های سرزمینی آرژانتین افزایش یافته است. آرژانتین با گشت زنی دریایی و هوایی می‌خواهد به این رویه پایان دهد. اگر شناوری در حال صید غیرقانونی در آب‌های آرژانتین مشاهده شود، دستگاه‌های امنیتی آرژانتین می‌توانند این شناور را توقیف کنند و صاحب آن به پرداخت جریمه مجبور خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان