کرونا زمینه ای برای همگرایی نیروهای انقلابی کانون مساجد در جهت تحقق مطالبات رهبری


کرونا زمینه ای برای همگرایی نیروهای انقلابی کانون مساجد در جهت  تحقق مطالبات رهبری

کرونا، ویروس نحسی که از اسفند سال گذشته، زندگی های فردی و اجتماعی را به مرز فلج شدن کشانده است؛ اگر چه دارای معضلات فراوان بوده است؛ اما زمینه ای برای اتحاد و همگرایی نیروهای انقلابی و متدین کانون مساجد برای تحقق مطالبات رهبری وکمک مومنانه بود.

خبرگزاری شبستان – مازندران؛ کرونا این روزها عجیب بر زندگی من و تو و ما سایه افکنده است و حضور دائم او در هر کوی و برزنی موجب شده است که رفت و آمدها به حداقل رسیده و این روزها که اوج تابستان و تفریحات تابستانه است؛ ترجیح دهیم در خانه بمانیم و منتظر خروج این ویروس از ایران اسلامی و جهان باشیم.

درحالی که بسیاری از مراکز دینی، فرهنگی، علمی و اقتصادی در دوره شیوع کرونا تعطیل شدند؛ اما این روزها بسیج همه جانبه نیروهای ارزشی و انقلابی و استفاده از ظرفیت های مختلف مساجد برای دستگیری از نیازمندان در طرح مواسات، نورامیدی را در دل ها ایجاد کرده و کرونا زمینه ای برای اتحاد و همگرایی نیروهای انقلابی و متدین برای تحقق مطالبات رهبری شد.

کرونا زمینه ای برای همگرایی نیروهای انقلابی کانون مساجد در جهت  تحقق مطالبات رهبری

اعضای کانون های فرهنگی هنری با فعالیت های شبانه روزی و خستگی ناپذیری در ایام کرونا و در زمانی که فعالیت مساجد به حداقل رسیده بود؛ با انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و کمک رسانی به همنوعان، چراغ مساجد را در این دوره سخت روشن نگاه داشتند .

اوج گیری کارکرد خانه های خدا در حوزه خدمت به طبقات مستضعف با کرونا

« عقیل قلندری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: مساجد همواره خانه امن خدا برای مردم و محرومان جامعه بوده و هستند و این کارکرد مساجد در دوران شیوع کرونا با خدمات رسانی به مردم، به اوج خود رسید.

کرونا زمینه ای برای همگرایی نیروهای انقلابی کانون مساجد در جهت  تحقق مطالبات رهبری

مدیر مسئول کانون شهدای امام جعفر صادق(ع) بهشهر افزود: در پی توصیه مقام معظم رهبری درباره تداوم کمک مومنانه به نیازمندان، کانون های مساجد در کنار نیروهای ارزشی و انقلابی بسیج و خیران وارد کار شده و تهیه و توزیع ماسک و گان در دوران اولیه کرونا و کمبود این محصولات و در ادامه توزیع بسته ارزاق در میان نیازمندان وارد عمل شده و کارکرد مناسبی از خود برجای گذاشتند.

وی خاطر نشان کرد: کارکرد خانه های خدا در حوزه خدمت به طبقات مستضعف در این وضعیت خطرناک، برکسی پوشیده نیست و اگر همکاری و اتحاد و بسیج همه جانبه مردم، خیران و نیروهای انقلابی نبود؛ شاید چنین وضعیتی برای ایران متصور نبود و وضعیت بدتری داشتیم.

کرونا تهدیدی که به همت کانون مساجد تبدیل به فرصت شد

«محمدعلی باقری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: مساجد، کانون های فرهنگی و هنری و هیئت های مذهبی در طول 5 ماه گذشته و با شیوع ویروس کرونا نشان دادند؛ شرایط لازم را برای حفظ جان و سلامتی مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی دارند و جانانه برای کمک به مردم پای کار بودند.

کرونا زمینه ای برای همگرایی نیروهای انقلابی کانون مساجد در جهت  تحقق مطالبات رهبری

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری زینبیه نکا افزود: کرونا به عنوان یک تهدید جدی جامعه، این روزها همه زندگی ها را تحت تاثیر قرار داده است؛ اما مردم ما و نیروهای انقلابی و پای کار این نظام که در هر شرایطی در کنار مردم بوده و هستند؛ در این دوران هم نیازمندان را تنها نگذاشتند و با حضور جهادی خود در صحنه های مختلف تولید ماسک و گان، ضدعفونی معابر، توزیع مواد شوینده و ضدعفونی کننده و کمک مومنانه و توزیع سبد کالا، این تهدید را به یک فرصت تبدیل کردند.

وی تصریح کرد: اکنون هم با شیوع مجدد ویروس کرونا و در رزمایش دوم کمک مومنانه با فرمان رهبری از عید قربان تاکنون کانون های مساجد در کنار دیگر نیروهای انقلابی پای کار هستند و تابع تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و هر تدبیری که برای حفظ سلامتی مردم اتخاذ شود؛ رعایت خواهند کرد.

فرهنگ سازی استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی در بین مردم با استفاده از توان بچه مسجدی ها

« علیرضا خانجانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: با آغاز دور جدید شیوع کرونا، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش در بین مردم فرهنگ‌سازی شود، چراکه ویروس کرونا هنوز تمام نشده و ماهیت آن در حال تغییر است.

کرونا زمینه ای برای همگرایی نیروهای انقلابی کانون مساجد در جهت  تحقق مطالبات رهبری

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا افزود: باید استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی به یک فرهنگ ماندگار در بین ما تا پایان ریشه کنی کرونا تبدیل شود تا همه ما با حفظ سلامت خود و خانواده برای برون رفت از این مشکل و ویروس کرونا تلاش کنیم.

وی با اعلام اینکه این روزها با شروع دور جدید کمک های مومنانه، تلاش فراوانی برای دستگیری از نیازمندان صورت گرفته و می گیرد؛ با قدردانی از همه مردم، خیران و بچه مسجدی ها اظهار کرد: در کنار همه کمک‌هایی که مردم خیر ما در طول شیوع کرونا برای تولید ماسک و گان و کمک به بیمارستان و بیماران انجام دادند، خیران، کانون های مساجد و هیات‌های مذهبی نیز برای کمک به نیازمندان در قالب بسته‌های معیشتی کمک های فراوانی را با رعایت پروتکل بهداشتی ارائه کردند.

حضور نیروی انقلاب در مواقع بحرانی افتخار آفرین است

حجت الاسلام« سیدابراهیم میراحمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: نیروهای انقلابی با حضور در صحنه مقابله با کرونا همچون همیشه افتخارآفرینی کردند و با رعایت مسائل فرهنگی و اعتقادی وارد عمل شدند و خدمات رسانی مختلفی ارائه شد.

کرونا زمینه ای برای همگرایی نیروهای انقلابی کانون مساجد در جهت  تحقق مطالبات رهبری

امام جمعه گلوگاه افزود: افرادی که این کمک‌های مومنانه را دریافت کردند هم باید به مسائل فرهنگی، اعتقادی و پوشش اسلامی توجه ویژه‌ای داشته باشند و در راستای کمک به انقلاب و نظام کوشا باشند.

وی اظهار کرد: مردم ما در دوران کرونا نشان دادند که در صحنه های مختلف انقلاب پای کار هستند و با همدلی، وحدت، مواسات و مجاهدت تلاش دارند تا شاهد رشد و پیشرفت اسلام و تحقق حاکمیت اسلامی باشند.

کرونا زمینه ای برای همگرایی نیروهای انقلابی کانون مساجد در جهت  تحقق مطالبات رهبری

حجت الاسلام میراحمدی در ادامه به نقش بسیجیان و بچه مسجدی ها در کمک به نیازمندان و رزمایش کمک مومنانه اشاره کرد و گفت: از روز اول مواجه شدن با کرونا، همه دستگاه‌ها و موسسات و خیریه هایی که وظیفه پشتیبانی از نظام سلامت را داشتند، همچون کانون های مساجد، هیات مذهبی و بسیجیان به میدان آمدند و مقابله با کرونا با قوت پیگیری شد و اکنون هم باید تلاش شود تا با همکاری و همت والا از این کرونا بیماری بسیار خطرناکی که ابعاد پنهان آن بسیار بیشتر از ابعاد شفاف آن است؛ عبور کنیم.

پایان پیام/175

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !