مطالبه عزاداری سیدالشهداء مردمی است


مطالبه عزاداری سیدالشهداء مردمی است

حجت الاسلام قمی با اشاره به اینکه عزاداری سیدالشهدا جزء هویت و شخصیت مردم ما است، گفت: عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) مطالبه مردمی است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست ستاد ملی پیگیری ویژه محرم با حضور وزیر بهداشت، رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر مسئولان کشوری در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام «محمد قمی» با اشاره به اینکه ستاد ملی محرم بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری راه اندازی شد، گفت: همه مسئولان کشوری و مردم قدردان زحمات کادر درمانی هستند اما مطالبه عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در ماه محرم مطالبه مردمی است و عزاداری سیدالشهدا (ع) جزء شخصیت و هویت مردم ایران است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ما به عنوان خادمان مردم وظیفه داریم تا موانع و مشکلات برگزاری عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) را محقق کنیم، گفت: مهمترین دغدغه ما این است که یک همنوایی و هم افزایی برای رعایت موازین بهداشتی در جامعه ایجاد شود چرا که عزاداری سیدالشهدا (ع) یک نیاز معنوی جامعه است و هر سال شاهدیم که با آغاز ماه محرم و صفر جرایم در جامعه کاهش می یابد.

حجت الاسلام قمی تصریح کرد: لازم است برای باشکوه برگزار شدن عزاداری سیدالشهداء (ع) تلاش کنیم و در این میان جا دارد از زحمات قشر خبرنگار که فعالیت های این ستاد را انعکاس می دهند، قدردان باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عزاداری امام حسین (ع) در فرهنگ مردم ما نهادینه شده و لازم است به کمک جامعه خبری دستورالعمل های برگزاری مراسم عزاداری به جامعه ابلاغ شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری