خط واضح برای خواندن آسان و فهم راحت قرآن طراحی شده است


خط واضح برای خواندن آسان و فهم راحت قرآن طراحی شده است

طراح قلم و فونت واضح با بیان اینکه در پروژ قرآن واضح طراحی فونت و خط بر اساس نیاز روز جامعه طراحی شده است،گفت: خط واضح برای خواندن آسان و فهم راحت قرآن طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری معرفی قرآن واضح صبح امروز سه‌شنبه ۲۱ مردادماه با حضور وحید عزیزی‌نژاد بنیانگذار طرح مصحف با قلم واضح، محسن سلیمانی، مدیر هنری و طراح، رضا بختیاری فرد و امید امامیان طراحان قلم واضح در گالری لاله برگزار شد.

در این نشست «رضا بختیاری‌فرد»، طراح قلم و فونت واضح با بیان اینکه قلم، فونت تایپ فیس یک چیز نامرئی است، گفت: یک طراح آلمانی می گوید تایپ فیس حضورش نامرئی است اما وجودش ضروری است، واقعیت این است طراحان تایپ خیلی دیده نمی‌شوند اما حضورشان در جامعه جدی است و یکی از مهمترین بخش‌های نوشتاری سطح شهر به حساب می‌آیند.

طراح قلم و فونت واضح با بیان اینکه طراحی فونت در ایران حرفه نوپایی است ، اظهار کرد: طراحی فونت تنهایی انجام دادن آن کار سختی است چه برسد به اینکه به صورت گروهی انجام شود. ما این خطر را کردیم تا به کیفیت بالایی برسیم.

رضا بختیاری‌فرد با اشاره به سیر تکاملی خوشنویسی و طراحی آنها بر حسب نیاز جامعه گفت: وقتی سیر تکامل خوشنویسی را می‌بینیم متوجه می‌شویم که دستگاه‌های خطی برای یک نیاز طراحی شدند اما الان به جایی که رسیدیم که با خط نسخ قرآن نگارش می‌شد اما دراین پروژه، طراحی فونت و خط بر اساس نیاز روز جامعه طراحی شده است.

به گفته طراح قلم و فونت واضح خط واضح برای خواندن آسان و فهم راحت قرآن طراحی شده است.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان