«مقدمه کیمبریج بر چخوف» منتشر شد


«مقدمه کیمبریج بر چخوف» منتشر شد

انتشارات علمی و فرهنگی کتاب «مقدمه کیمبریج بر چخوف» اثر جیمز لوئین روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، انتشارات علمی و فرهنگی کتاب «کیمبریج بر چخوف» اثر جیمز. ن. لوئلین را با ترجمه سعید درودی منتشر کرد. این کتاب گزارشی سرگرم‌کننده و جذاب از زندگی آنتوان چخوف نمایشنامه‌نویس و نویسنده شهیر روسیه و وضعیت کشور محل زیست او در زمان حیات ارائه می‌دهد.

لوئین در این کتاب سعی کرده چخوف را به عنوان یک نویسنده جذاب و فریبنده از زوایای مختلفی به مخاطب خود معرفی کند و در کنار آن داستان‌ها و نمایشنامه‌های او و سیر تکاملی نثر وی را نیز به طور مفصل مورد نقد و بررسی خود قرار دهد.

این اثر همچنین ضمن دقت در پیشرفت حرفه‌ای چخوف در مقام یک نمایشنامه نویس، واریته‌های تک پرده‌ای و آثار اولیه او را نیز بررسی و به تجزیه و تحلیل پرده به پرده و دقیق برخی از مهمترین آثار نمایشی او از جمله مرغ دریایی، دایی وانیا و باغ آلبالو پرداخته است.

کتاب در فصول مختلف خود زندگی و زمینه‌های زیستی چخوف را مورد بررسی قرار داده و در ادامه موقعیت‌های مورد استفاده وی در تالیف داستان‌ها و نمایشنامه‌های اولیه و متاخرش را در فصول مجزا بررسی کرده است.

جیمز لوئین استاد زبان انگلیسی در دانشگاه تگزاس و مدرس درسی با عنوان شکسپیر در این دانشگاه است. وی همچنین در مجموعه متون نمایشنامه‌ای منتشر شده در کمبریج اثر باغ آلبالو چخوف را تدوین کرده است. همچنین کتاب رمئو و ژولیت را نیز در همان مجموعه ویرایش کرده است. وی همچنین بر اجرای ۲۵ نمایشنامه شکسپیر و برخی از آثار مهم چخوف در سمت کارگردانی، بازیگری و… نظارت داشته است.

این کتاب در ۳۸۴ صفحه با قیمت ۴۵ هزار تومان در انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها