رژیم صهیونیستی گذرگاه غزه را بست


رژیم صهیونیستی گذرگاه غزه را بست

رژیم صهیونیستی روز سه شنبه گذرگاه با نوار غزه را بست.

رژیم صهیونیستی گذرگاه غزه را بستبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، رژیم صهیونیستی روز سه شنبه گذرگاه با نوار غزه را بست.
کوگات، بخشی در وزارت جنگ اسرائیل که بر گذرگاه‌ها نظارت می‌کند، در بیانیه‌ای اعلام کرد گذرگاه کرم شالوم Kerem Shalom (کرم ابوسالم) به روی هرگونه عبور و مرور به غیر از سوخت و تجهیزات بشردوستانه، تا اطلاع ثانوی بسته خواهد بود. این نهاد مدعی شد این اقدام در واکنش به "ادامه پرتاب بالن‌های آتش زا" از غزه اتخاذ شده است. اداره آتش نشانی رژیم صهیونیستی در جنوب فلسطین اشغالی فقط روز سه شنبه از ۶۰ مورد حریق ناشی از پرتاب این بالن‌ها خبر داد.
حماس با محکوم کردن بسته شدن کرم شالوم، آن را اقدامی خصمانه خواند که به "پافشاری اسرائیل بر محاصره" غزه دلالت دارد. این گروه افزود این اقدام ممکن است باعث وخامت بیشتر اوضاع انسانی در نوار غزه شود. این منطقه از سال ۲۰۰۷ تحت محاصره اسرائیل است.
به رغم بسته شدن گذرگاه کرم شالوم، گذرگاه رفح بین غزه و مصر روز سه شنبه برای نخستین بار از ماه آوریل گشوده شد. این گذرگاه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته شده بود.
براساس اعلام بانک جهانی، حدود ۵۳ درصد جمعیت غزه پیش از بحران ویروس کرونا زیر خط فقر زندگی می‌کردند. این سازمان اعلام کرد به علت پیامد‌های اقتصادی این همه گیری، ممکن است این رقم به بالای ۶۰ درصد افزایش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی