ابتکار: جوانانی که تازه ازدواج کرده‌اند در اولویت وام ودیعه مسکن هستند


ابتکار: جوانانی که تازه ازدواج کرده‌اند در اولویت وام ودیعه مسکن هستند

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در موضوعاتی مانند ازدواج و تشکیل خانواده، دولت برای جوانان اهمیت زیادی قائل است، گفت: علاوه بر تامین به موقع موضوع وام ازدواج، از روز گذشته که ودیعه وام مسکن قطعی شد خانواده‌های جوانان که تازه ازدواج کرده‌اند، برای وام ودیعه مسکن در اولویت قرار گرفته‌اند.

ابتکار: جوانانی که تازه ازدواج کرده‌اند در اولویت وام ودیعه مسکن هستند
معصومه ابتکار در نشست گفتگوی بین نسلی جوانان و ایثارگران که به صورت آنلاین برگزار شد، با بیان اینکه روز جوان روز مهمی برای دولت و کشور مهم است، گفت: یکی از گروه‌های مهم مخاطب دولت در برنامه‌ها و سیاست‌ها جوانان هستند؛ چه سیاست‌های آموزشی و فرهنگی که موضوع آموزش، مدرسه و دانشگاه اهمیت زیادی برای دولت دارد و چه در عرصه بهداشت و سلامت که در شرایط کرونا سلامت جوانانمان بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: در موضوعاتی مانند ازدواج و تشکیل خانواده دولت برای جوانان اهمیت زیادی قائل است و برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام داده است. علاوه بر تامین به موقع موضوع وام ازدواج، از روز گذشته که ودیعه وام مسکن قطعی شد خانواده‌های جوانان که تازه ازدواج کرده‌اند، برای وام ودیعه مسکن در اولویت قرار گرفته‌اند.

ابتکار در ادامه به طرح گفت‌وگوی بین نسلی اشاره کرد و افزود: بحث گفتگوی بین نسلی در قالب گفت‌وگوی ملی خانواده از موضوعات مهم کاری ما در معاونت امور زنان و خانواده بوده است؛ ما با همکاری دانشگاه‌ها و تشکل‌ها مجموعه فعالیت‌ها و نشست‌هایی در این ارتباط داشته‌ایم. بحث ما در گفتگوی بین نسلی، «برقراری ارتباط موثر با نسل جوان» است که در ابتدا کار ما از خانواده که مهم‌ترین کانون امنیت، حفاظت و رشد و تعالی آحاد جامعه است، آغاز می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه گفت‌وگوی ملی خانواده با هدف تقویت مهارت‌های ارتباطی اعضای خانواده دنبال شده است و اکنون در ۵۶ شهر طرح گفت‌وگوی ملی خانواده را شروع کردیم، گفت: امیدواریم به جنبش اجتماعی توسط جوانان تبدیل شود تا جوانان بتوانند از این موضوع بهره‌گیری کنند، زیرا آن‌ها در خانواده‌ها بیشترین مطالبه را دارند تا این مهارت‌ها به کار گرفته شود و ارتباطات، ارتباطات سازنده‌ای باشد و جوانان بیشتر دیده و شنیده شوند و بتوانند حرف و نظر خود را با نسل قبل خود به درستی مطرح کنند و این برای ما اهمیت دارد، زیرا به انسجام خانواده کمک می‌کند.

ابتکار در ادامه به قانون حمایت از اطفال و جوانان اشاره کرد و گفت: همچنین ما در معاونت امور زنان و خانواده بر روی بحث قوانین بسیار تلاش کردیم، قانون حمایت از اطفال و نوجوانان که قانون پیشرویی است و ساز و کار‌های موثری را برای حمایت از جوانان و نوجوانان در مقابل آسیب‌ها از جمله بحث خشونت و انواع خشونت داده به تصویب رسیده و آیین‌نامه اجرایی آن به زودی توسط دستگاه‌های اجرایی به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تامین خواهد شد. امیدوارم که بیشتر به ابعاد این قانون و اثراتی که بر روی زندگی جوانان و آینده‌شان دارد، پرداخته شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: همچنین کارگروه جوانان و دختران جوان فعالیت خوبی داشتند و بیشتر فعالیت‌هایشان فعالیت‌های ترویجی و توجه به بحث مهارت‌های زندگی بوده است. ما با همکاری اساتید، ۱۲ مهارت زندگی را که مهارت‌های بسیار مهمی است، تدوین کرده‌ایم و اکنون به صورت کتابچه درآمده و در دستور کار قرار دارد و اکنون که در شرایط کرونا هستیم در شبکه‌هایی مانند شبکه شاد این مهارت‌های زندگی و ارتباطی مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

در ادامه این نشست حمید صالحی_عضو هیئت مدیره موزه صلح در بخشی از صحبت‌های خود بیان کرد: اگر می‌بینیم که در این کشور در حوزه‌های مختلفی دچار مشکلات جدی و بنیادی هستیم ناشی از این است که اتفاقی در این کشور افتاده و ما نسبت به جوانان و این سرمایه عظیم این کشور بی توجهی کردیم.

وی افزود: دیروز نسلی بودند که کاری کردند کارستان؛ یک جوان ۱۵ یا ۱۶ ساله از تمام آرزوهایش می‌گذشت، از تمام لذت‌های دنیایی خود می‌گذشت و به جنگ می‌رفت و به تمام آمال، آرزو‌ها و خوشی‌ها سرپوش می‌گذاشت و سه، چهار کیلومتر موانع را می‌گذارند و از انواع و اقسام ردیف مین و سیم خاردار می‌گذشت و آنجا تیر به سینه اش میخورد، مبارزه می‌کرد و از کشور دفاع می‌کرد.

وی ادامه داد: به واقع چه ایدئولوژی پشت این جوان بود که حاضر می‌شد از عزیزترین سرمایه زندگی خود که عمر او باشد، بگذرد و از این کشور دفاع کند؟ چه اتفاقی رخ داده است؟ چه کسی قرار است پاسخگو باشد و چه زمانی قرار است به این جوانان اعتماد کنیم و به آن‌ها ایمان بیاوریم؟ چطور جوانی می‌توانست از ۳ یا ۴ کیلومتر موانع گذر کند و از انواع و اقسام ردیف مین گذر کند و آنجا تازه به دشمنی میرسید که تا دندان مسلح بود. چه بود آن جوانانی که دفاع ششم عراق را پشت دروازه‌های خرمشهر نگه میداشتند و اجازه نمی‌دادند یک قدم از این کشور واگذار شود. این جوانان کجا رفتند و آن نسل چه شد؟ چه کوتاهی صورت گرفته است و چه زمانی قرار است به این جوان توجه کنیم؟

صالحی در بخش دیگری افزود: از منظر بنده که استاد دانشگاه و نماینده قشری هستم که از این کشور دفاع کرده ام، معتقدم که باید جوانانمان را بال و پر دهیم و باید اعتماد جوانان را جلب کنیم، باید به جوانانمان میدان بدهیم.

عضو هیئت مدیره موزه صلح در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: چرا امروز جوانانمان را در جامعه رها کرده ایم؟ چرا به آن‌ها اعتماد نداریم؟ چرا دانشگاه‌های ما فقط مدرک تحصیلی تولید می‌کنند؛ ما برای لیسانس ۳۰ میلیون برای فوق لیسانس ۴۰ میلیون هزینه میکنیم، بعد میبینیم که در جامعه رهاست؛ هیچ برنامه‌ای برای این جوان نداریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...